Лесен метод за ангажиране на служителите

Лесен метод за ангажиране на служителите

Лесен метод за ангажиране на служителите

Според едно известно изследване на Gallup, над 50% от работещите америкаци не са ангажирани от професията си. Тази новина трябва да тревожи всеки главен изпълнителен директор, тъй като ниската ангажираност сред служителите вреди на продуктивността и постигането на целите.

За щастие, в статия за Harvard Business Review професор Франческа Джино от Harvard University пише, че съществува сигурен начин да се справите с проблема – като помогнете на подчинените си да се чувстват като собственици.

Определено трябва да се замислите за сериозни промени, като например стокови опции, хонорари за идеи и модели за споделяне на приходите. Проучването на Джино обаче открива, че и малките, по-лични промени също пораждат собственическо чувство или „усещане за притежание и психологическо обвързване с организацията“.

За да засилите собственическото чувство сред служителите си – а оттам и тяхната ангажираност и продуктивност – трябва да ги насърчавате да персонализират работните си места, например, като поставят семейни снимки, сами избират титлата и ролята си, формират собствени екипи и имат право на собствени, оригинални идеи, пише Джино.

Друга полза от подхранването на собственическа нагласа у подчинените е, че тя ги прави по-щедри.

За друго изследване, Джино и нейни колеги разделят група доброволци на собственици и наематели и ги разпределят в малки стаи. Собствениците били помолени да изберат плакати, които да окачат по стените на помещенията си. Наемателите нямали това право. След това всеки участник трябвало да си подели $10 с друг, като можел да задържи остатъка от парите. Оказало се, че собствениците споделили по-голяма част от сумата – средно $4,08, а наемателите ж $2,94.

Причината за тези резултати е, че „собствеността задоволява елементарни психологически нужди, общи за всички човешки същества (като например чувство за идентичност или принадлежност)“, пише Джино. „Когато тези нужди са удовлетворени, ставаме по-щедри към околните и сме по-склонни да им помагаме в нужда.“

Източник: Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ