Нов вариант на последните думи от пилотската кабина на изчезналия Боинг

Нов вариант на последните думи от пилотската кабина на изчезналия Боинг

Нов вариант на последните думи от пилотската кабина на изчезналия Боинг

Малайзийските власти издадоха нова версия на последната комуникация до земята от пилотската кабина на изчезналия на 8 март Боинг 777-200.

„Лека нощ Малайзия три седем нула”. Това са били последните думи, които пилотът или помощник-пилотът е казал на службата за контрол на въздушния трафик преди самолетът да изчезне. Думите изказват обозначението на полета - MH370. Транспортното министерство на Малайзия разследва дали пилотът или помощникът му ги е изрекъл.

Досега се смяташе, че последните думи на пилота са били „добре/ всичко е наред, лека нощ”, посочва Би Би Си. Не е ясно защо сега се излъчват нови сведения за последната комуникация от пилотската кабина. Контактът се е състоял в 01:19 ч. малайзийско време на 8 март, когато самолетът полетя от Куала Лумпур за Пекин.

Транспортният кореспондент на Би Би Си Ричард Уесткот коментира, че новата версия е по-формална и най-вероятно повече се придържа към начина, по който пилотът обикновено е разговарял с контрола на въздушния трафик.

Междувременно световните медии припомнят, че остават броени дни до изчерпването на батериите на черната кутия на изчезналия Боинг, за който се смята, че е катастрофирал. Днес се очаква 10 самолета и 9 кораба да участват в издирвателната операция в южната част на Индийския океан, в която се смята, че машината е катастрофирала. Те са изпратени да търсят останки в район с морска площ от 120 000 кв. км. Очаква се времето в зоната на претърсване за пореден път да е лошо, с недобра видимост.

Капитан Марк Матюс от американските военноморски сили коментира, че към момента районът на издирване е с големината на Индийския океан и може да бъдат необходими цели 2 години, за да бъде открит самолета. Той сравни операцията с разследването на катастрофиралия полет 447 на Air France, който се разби в Атлантическия океан през 2009 г., но не беше открит до 2011 г. В този случай разследващите са имали „по-добра” информация за местонахождението на самолета, но все пак са им били необходими над 2 години работа с роботизирани подводни машини, които да правят сонарни сканирания, за да се локализират останките в океана, посочва той, цитиран от сайта на американското издание The Week.

„Издирването на изчезналия полет на Malaysia Airlines MH370 е най-трудното, правено някога след авиокатастрофа”, подчерта шефът на австралийските военновъздушни сили Ангъс Хюстън, който е отговорен за координирането на операцията. Той смята, че може да са необходими още седмици на международни усилия, преди да се получат ясни отговори и достоверни доказателства за мястото, където се намира летателната машина.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ