Microsoft съкращава 1900 служители в своето гейминг подразделение

Microsoft съкращава 1900 служители в своето гейминг подразделение

Microsoft съкращава 1900 служители в своето гейминг подразделение

Американският технологичен гигант Microsoft ще съкрати 1900 служители в подразделението си за видеоигри, или около 9% персонала в този отдел, предаде Си Ен Би Си.

Изпълнителният директор на Microsoft Gaming Фил Спенсър каза, че съкращенията са част от по-голям „план за изпълнение“, който ще намали „области на припокриване“, малко повече от три месеца след като Microsoft приключи придобиването на разработчика на видеогири Activision Blizzard за 69 млрд. долара.

Бившият президент на Blizzard Майк Ибара написа в социалната мрежа X, че ще напусне Microsoft и Blizzard.

Съоснователят на Blizzard Алън Адхам, шефът на дизайна на звеното, също напускат Blizzard, като компанията слага край на разработката на видеогира в сървайвъл жанра, съобщи Мат Бути, президентът на Microsoft Studios. Изданието „Върдж“ публикува бележката на Бути, за която говорител на Microsoft каза, че е автентична.

Спенсър заяви, че Microsoft ще предостави „пълна подкрепа“, включително обезщетение в зависимост от местоположението, на всички служители.

Activision Blizzard е издател и разработчик на няколко водещи гейминг франчайза, включително Call of Duty и Diablo. Неговият филиал за мобилни игри, King, е разработчикът зад мобилния хит Candy Crush Saga.

Акциите на Microsoft до голяма степен останаха без промяна след новините, отчасти защото често се очакваха съкращения след приключване на големи сливания. Придобиването на Activision Blizzard от Microsoft за 69 милиарда долара беше най-голямата сделка в историята на компанията - повече от два пъти по-голяма от покупката на LinkedIn през 2016 г.

Инвеститорите в технологичния сектор очакват по-висока ефективност и по-ясен път към растеж или рентабилност, тъй като икономическият натиск расте.

Технологичните компании направиха сериозни съкращения само седмици след началото на 2024 г., повечето от които не бяха свързани със сливания и придобивания. Съкращенията в компании, вариращи от притежаваните от Tencent Riot Games до TikTok и Discord, следват мрачната 2023 г., в която бяха уволнени повече от 100 000 служители от технологичния сектор.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ