Сделка на Microsoft за близо 70 млрд. долара може да пропадне

Сделка на Microsoft за близо 70 млрд. долара може да пропадне

Сделка на Microsoft за близо 70 млрд. долара може да пропадне

Службата по конкуренция и пазара на Обединеното кралство (CMA) заяви днес, че придобиването на разработчика на видео игри Activision Blizzard от Microsoft за 69 мрлд. долара може да навреди на конкуренцията на пазара на игри в страната, предаде Си Ен Би Си.

В прессъобщение регулаторът посочи, че поглъщането вероятно ще доведе до значително намаляване на конкуренцията, което пък ще бъде последвано от по-високи цени, по-малко възможности за избор и по-малко иновации.

CMA изпрати писма до Microsoft и Activision Blizzard, очертавайки възможните действия за адресиране на посочените опасенията. Компаниите трябва да отговорят до 22 февруари. Регулаторът не е публикувал предложените от него мерки публично.

CMA трябва да издаде окончателно решение на 26 април. Една от възможностите е CMA да изиска от Microsoft да продаде Activision или да прекрати опита си за поглъщане.

Акциите на Activision Blizzard паднаха с 4,6% в предпазарната търговия в САЩ в сряда, след съобщението на CMA.

„Ние се ангажираме да предлагаме ефективни и лесно приложими решения, които отговарят на опасенията на CMA“, каза Рима Алайли, корпоративен вицепрезидент на Microsoft и заместник-главен съветник, в изявление, изпратено по имейл до Си Ен Би Си.

„Нашият ангажимент да предоставим дългосрочен 100% равен достъп до Call of Duty на Sony, Nintendo, Steam и други запазва предимствата на сделката за геймърите и разработчиците и увеличава конкуренцията на пазара“, добави Алайли.

Microsoft дава „100% равен достъп“ като предлага 10 години равенство по отношение на съдържание, ценообразуване, функции, качество и възпроизвеждане.

„Това са временни констатации, което означава, че CMA излага своите опасения в писмена форма и двете страни имат шанс да отговорят“, каза говорител на Activision Blizzard в изявление по имейл.

„Надяваме се от този момент до април да можем да помогнем на CMA да разбере по-добре нашата индустрия, за да гарантираме, че могат да постигнат заявения си мандат за насърчаване на среда, в която хората могат да бъдат уверени, че получават страхотен избор и справедливи сделки, където конкурентни и честни бизнеси може да прави иновации и да процъфтява и където цялата икономика на Обединеното кралство може да расте продуктивно и устойчиво“, добави той.

В съобщението на CMA се казва, че регулаторът е загрижен, че сделката с Activision може да укрепи позицията на Microsoft на пазара на облачни игри, добавяйки доходоносни заглавия към своята облачна платформа и абонаментна услуга Xbox Game Pass. Това ще позволи на геймърите да играят игри на устройства, различни от конзолата, през интернет. Облачните игри все още са в начален етап и все още не са се наложили на масовия пазар.

Освен това CMA каза, че сделката може да е от полза за конзолния бизнес на Microsoft. Технологичният титан „би намерил за комерсиално изгодно да направи игрите на Activision ексклузивни за собствените си конзоли (или достъпни за PlayStation при значително по-лоши условия)“, каза регулаторът.

Microsoft пое ангажимент към Sony и Nintendo да продължи да пуска своите нови игри Call of Duty на съответните им платформи за игри PlayStation и Switch в продължение на 10 години.

Сделката с Activision също е изправена пред спънки в САЩ и Европейския съюз. От американската страна Федерална търговска комисия (FTC) се стреми да блокира покупката на основания опасения за конкуренция, докато Европейската комисия също води разследване за ефекта върху конкуренцията от сделката.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ