В какво вярват великите предприемачи?

В какво вярват великите предприемачи?

В какво вярват великите предприемачи?

Ако искате да бъдете някой в този свят, трябва да вярвате в нещо по-голямо от самите себе си. Ако искате кариерата ви да има смисъл, а работата ви да бъде повече от задължение, ако мечтаете бизнесът ви да е нещо повече от просто една компания, сте длъжни да се борите за нещо. Въпросът е, че това не може да бъдете самите вие.

За съжаление, когато става въпрос за кариерата ви, вероятно са ви накарали да повярвате, че всичко е въпрос на пари. Че смисълът на амбицията е задоволяването на собствените ви нужди, особено ако сте млад, начинаещ предприемач. Казали са ви, че такова е вашето поколение – поколението „Аз”. А всъщност нищо не може да бъде по-далеч от истината.

Истината е, че бизнесът не се върти около вас. Неговото сърце винаги е било в това какво вие можете да направите за другите. И ако не успеете да откриете начин, по който да вложите в кариерата си смисъл, по-голям от собственото ви Аз, едва ли ще превземете света.

Какво точно означава това – да вложите в кариерата си смисъл, по-голям от личните си амбиции?

1. Означава да разберете какво сте родени да правите – какво умеете по-добре от всеки друг.

2. Означава отново и отново да надминавате очакванията на началника или мениджърите си.

3. Означава да предлагате нови и вълнуващи продукти и услуги на клиентите си.

4. Означава да сте способни да мотивирате екипа си да запретне ръкави и да извърши велики дела.

Постигането на каквото и да било в реалния свят никога не се върти около нещата, които останалите могат да направят за вас. Важно е единствено какво вие можете да направите за другите. И знаете ли какво? Ако се концентрирате върху това, ще постигнете велики неща. Бъдете сигурни в това.

Не ме разбирайте погрешно. Не казвам, че не бива да управлявате собствената си кариера. Разбира се, че трябва да е така. Ако не го направите вие, кой тогава? Опитвам се да кажа, че всеки успех, постигнат в реалния свят, се дължи на 100% на нещата, които можете да направите за другите – ни повече, ни по-малко.

Вземете за пример директора на Yahoo Мариса Майер. Тя може би е един от най-нарцисистичните супермодерни интернет ръководители в света. Когато става въпрос за бизнес обаче, тя прави бизнес. И много добре знае, че той не се върти около нея.

Тя знае, че за да реформира Yahoo, компанията трябва да се превърне в добро място за работа, за да може да привлича талантливи инженери. Знае още, че разработчиците й трябва да изкарват най-доброто възможно съдържание и онлайн преживяване, които да привлекат погледите и парите на рекламодателите.

Сигурен съм, че тя е наясно, че успехът на реформата в Yahoo неизбежно се свежда до това колко успешно нейните убеждения – стратегията, която е очертала за компанията – ще послужат на служителите и клиентите й. В това е и истинският смисъл на упражнението.

Ако потърсите в Силициевата долина точната противоположност на Майер, ще трябва да се спрете на бившия й шеф – съоснователят и главен изпълнителен директор на Google Лари Пейдж. Той е абсолютният интроверт, техно-гийк от най-висш разряд. И въпреки че визията му е повече или по-малко визията на Google, Пейдж много добре знае, че успехът не е свързан с особеностите и прищевките на неговата височайша персона.

Успехът кацна на рамото му, когато той направи така, че все повече и повече онлайн потребители да използват устройства на Google, които работят със софтуер на Google и разглеждат реклами на Google много повече, отколкото на всяка друга компания. Толкоз.

И въпреки че Пейдж вероятно се гордее с онова, което е постигнал в кариерата си, бас ловя, че е много по-горд с това, че Google е лидер на пазара си по отношение на почти всяка разработвана от него продуктова категория. И с това, че компанията, за чието основаване е помогнал, от години е на първите места в класациите за най-добър работодател. Това е каузата, която отстоява Пейдж.

А какво отстоявате вие?

Стив Тобак, консултант по мениджмънт, треньор на лидери и партньор в Invisor Consulting – стратегическа консултантска фирма, базирана в Силициевата долина, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ