Икономика на деловата среща

Икономика на деловата среща

Икономика на деловата среща

Всяка делова среща излиза скъпо. Времето е пари и събирането на няколко отговорни фактора на едно място струва много. Ако работата на участниците в срещата е прекъсвана или обезсмислена от несъществени формалности се губят ценни ресурси. Това са преките загуби. Освен тях, има и косвени, за които малцина си дават сметка, но също костват доста. Ето какво казва по този въпрос сп. Entrepreneur: Срещите ни лишават от базисния процес на индивидуалната ни креативност – автономията на мисленето. Присъствието на другите създава напрежение. Но това не означава, че трябва да ги избягваме. Защото резултатите от съвместното мислене са в основата на правилното управление, отбелязва списанието и дава няколко ценни съвета за постигане на по-добра продуктивност на всяка делова среща:

  1. Съвещавайте се, когато има смисъл. За споделянето на новини има e-mail-и, програми за интернет комуникация и мобилни телефони.
  2. Отменете срещите в понеделник. Да събирате хората без причина, само  заради символичният ритуал, че така отбелязвате началото на работната седмица, е напълно безмислено.
  3. Завършете с обобщение на взетите решения и план за предстоящите действия.
  4. Ако ще правите среща в последната минута, накарайте влезлите в стаята участници да останат прави. Специалистите смятат, че така по-бързо се достига  до ефективни действия.
  5. Обявете целта на всяка среща от самото й начало. Можете да започнете с думите „Тук сме, защото искаме да...” или „Събрахме се, понеже трябва...”
  6. Направете срещата на по-отдалечено място от обичайната работна среда. Отделете и осигурете 15 минути за прехода към мястото на събирането. По този начин ще дадете глътка въздух на екипа. Ако насрочвате едночасова среща, запишете я в работния календар с продължителност от 50 минути.
  7. Ако ТРЯБВА да говорите с екипа си или партньори по неотложни пробеми, насрочете среща за 15 ч. във вторник. Обемно проучване на блога LiveHacker, което обхваща над 100 хил. коментара от 34 хил. проведени срещи заключва, че това време в седмицата е най-продуктивно. Изследването не е научно, но в него е заложен солиден практически опит.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ