Обичай ги или ги напусни

Обичай ги или ги напусни

Обичай ги или ги напусни

Точно 12 са причините, поради които служителите не напускат една компания. Това твърди Бевърли Кей, автор на книгата “Обичай ги или ги пусни. Как да накарате способните хора да останат”. Като най-важна е възможността за професионално развитие. “Ако не говориш на хората за кариерата им, рискуваш да изгубиш най-големите си таланти”, казва тя.

Мечтите им трябва да бъдат чути и оценени. Но се оказва, че на мениджърите понякога им е трудно, друг път подценяват значението да говорят за кариерата на своите подчинени. И затова много често губят най-ценните. “Обикновено причината е страх” - казва Маги Съливан, изпълнителен вицепрезидент на агенция за човешки ресурси в Ню Джърси.

„Мениджърите се страхуват, че ще трябва да кажат нещо, което ще се посрещне със съпротива. Например, че служителят няма търпение да бъде повишен, а още не е готов за това.” Но ако не е окуражаван да расте нагоре, талантът може да реши, че мениджърът не го цени или не вижда потенциала му. Преди да започнете първия разговор, имайте предвид, че много служители не са напълно сигурни какво искат, казва Тимъти Бътлър, директор на програмите за кариерно развитие в Harvard Business School.

Вие можете да помогнете на всеки да определи най-обещаващите варианти, като му задавате въпроси от типа: Кои задачи досега са те ангажирали най-много? Кои от постиженията ти през последните шест месеца те направиха най-горд/а? Кога работният ти ден е страхотен?

След като вие и служителя определите една или две професионални цели, разговорите ви трябва да се фокусират върху това как да стигне до тях. Либи Уогнър, основател на базираната в Сиатъл компания Professional Leadership Results, съветва разговорите да не прекъсват. Даже дава точен график - веднъж или два пъти в месеца да се организират 15- или 30-минутни срещи, фокусирани върху кариерата.

За да сте сигурни, че всеки нов разговор допълва предишните, водете си бележки и ги преглеждайте редовно, препоръчва Робин Ати, директор по организационната ефективност към Deloitte Research. В тези разговори трябва да бъдете искрени и конкретни, да посочвате слабостите и да подчертавате ползите от изграждането на определени умения.

 

 

Ан Фийлд

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ