Превърни страстта си в бизнес!

Превърни страстта си в бизнес!

Превърни страстта си в бизнес!

След като изследва повече от 40 държави по света "просто така, за развлечение", Джо Рейнълдс решава, че е време да направи любовта си към приключенията в свое работно занимание. Със спестени 5000 долара той създава първото по рода си "голямо градско състезание". Това е надпревара между градовете, в която отборите решават задачи и тестват умствените си възможности. Освен това те преодоляват и физически предизвикателства, за да открият града си по нов, свеж начин.

В последните 5 години Джо си партнира с Раян Кункел, създавайки фирмата Red Frog Events. Това е базирана в Чикаго компания, за която работят 60 души на пълен работен ден. До момента се занимава основно с организирането на междуградски състезания. Най-известното й състезание е наречено Warrior Dash. В него се преодоляват препятствия като преминаване през тунели с пламъци и прескачане на пропасти, пълни с кал. През 2011 г. то е организирано в 35 града с общо над 600 хил. участници. Приходите от целия този екстремен и необичаен бизнес през 2007 г. са били 50 хил. долара, а през 2012 г. се очаква да достигнат 85 млн.

Преди да се захване с него, Рейнълдс прави фирма за рисуване по фасадите на сгради, но начинанието не се оказва доходоносно. Това, което не е знаел тогава е, че би бил по-успешен, ако се захване с друга своя страст – спортният дух и удоволствието от участието в състезания.

В случай че също както Рейнълдс, и вие бихте искали да превърнете това, което обичате в бизнес, имайте предвид следните 6 съвета:

      1. Не разчитайте само на страстта си. Ентусиазмът е чудесно начало, но не е достатъчен, за да задържи бизнеса ви в дългосрочен план. Преди да стартирате фирмата си, направете „проверка на реалността“ и се уверете, че разполагате с останалите необходими компоненти, от които се нуждаете, за да постигнете успех. Сред тях задължително са желанието да работите усърдно, но и предварително проучване на пазара за продукта или услугата ви.

„Понякога страстта може да ви заслепи до потенциалния срив на вашата идея“, казва Джон Торенс, предприемач и преподавател в университета на Сиракуза. „Единственият безспорен фактор за всеки устойчив бизнес е, че той решава проблем на специфичен потребителски сегмент по начин, който е предпочитаемо по-добър в сравнение със следващата най-добра алтернатива. Добийте колкото може повече обратна връзка от потенциалните клиенти. Независимо колко страхотна мислите че е идеята ви, трябва да сте наясно какво смята по въпроса вашият пазар“, добавя той.

      2. Назначвайте хора, които работят със страст. Ако разполагате със служители, които споделят целта на бизнеса ви, компанията ви ще успее. Така ще можете да разчитате и се доверявате на повече хора и бизнесът ви ще нараства, вместо да се налага да оставяте свой отпечатък навсякъде и да се намесвате дори в най-малките процеси.

      3. Споделяйте страстта си. Ако имате хоби, вероятно има и други, които споделят този ваш интерес и биха искали да научат повече за тази дейност. Споделянето на познанията от една и също област може да се окаже страхотен начин да изградите бизнеса си, казва Кейти Уибър. През 2011 г. тя превръща хобито си фън шуй в своя работа и напуска старото си работно място. Започва с изпращането на нюзлетъри. Хората, които също се интересуват от фън шуй, започват да си препращат имейлите й. Стартира с 22 имена през септември 2001 г. Сега потребителската й база надхвърля 15 хил. души, а за миналата година тя е спечелила 200 хил. долара.

      4. Поддържайте страстта жива. Щом се задвижи бизнеса ви е възможно съзнанието ви да  бъде окупирано от ежедневните задачи по управлението на фирмата.  „Дръжте страстта си жива, като останете ангажирани в аспектите, които обичате най-много“, казва Алан Хол, основател на DooBizz – безплатен онлайн източник с уроци за предприемачите.

„Като прекарвате твърде много време в повтарящи се задачи, които можете да делегирате на другите, накрая ще унищожите ентусиазма си и ще приключвате всеки работен ден свръхизтощени. Помнете елементите, които обичахте най-много, когато започнахте бизнеса си, като например създаването на нов дизайн или срещите с нови клиенти от групите, споделящи вашите интереси Направете съзнателно усилие да включите поне една от тези дейности в настоящата ви роля. Иначе работата ви ще се превърне във форма на робски труд, който ще убие страстта към оригиналното ви хоби“, съветва той.

    5. Нека забавлението стане приоритет. Естествено, предприемачите, които започват бизнес, основан на интересите им, намират начинанието си за забавно. Но да го задържат такова и да го направят продължително интересно за останалите, които работят за тях, изисква доста усилия. Има огромна разлика между фирмите, предвождани от истински одухотворен лидер и тези, в които на страстта и забавлението се гледа основно като на инструмент за продажби. В компаниите, в които се работи с голяма страст, всичко израства от нея, включително хората, политиките, брандинга и връзките с местната общност.

      6. Разширете обхвата на това, с което обичате да се занимавате. Когато започнете бизнес, основан на личния ви интерес, лесно може да се подведете, че е достатъчно да го оставите да се движи със същата скорост, по същия коловоз, за да задържите чувството си на отдаденост. Но най-успешните предприемачи винаги помнят, че промяната е нещо добро. И че може да бъде използван повече от един начин, за да бъдат постигнати целите.

Рейнълдс, за който стана дума в началото на текста, започва бизнеса си от любов към авантюристичните пътувания и състезаниеята. Но в последните 5 години той и партньорът му осъзнават, че се вълнуват и от организирането на други събития, не само игрови състезание. Например музикални фестивали. След като са преживели успешния старт, гледат напред към следващото предизвикателство.

По материали на сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ