Търсете работа очи в очи

Търсете работа очи в очи

Търсете работа очи в очи

Срещата лице в лице и възможността да погледнете потенциалния си работодател в очите може да сътворят чудеса.

„Смятам, че човешкият контакт е най-добрият начин за общуване. Чрез него можем наистина да усетим личността на човека срещу себе си, да „подушим“ способностите му и да научим повече за междуличностните му умения“, смята Шери Бенет – бивша учителка, която споделя личен опит от търсене на работа в Калифорния, САЩ.

След като не постига успех, изпращайки автобиографията си на над 200 работодатели онлайн, тя решава да посети изложение на работната ръка, тъй като усеща, че ще бъде много по-убедителна, ако застане лице в лице с набиращите служители.

„Ако човекът има възможност да ви погледне в очите, той или тя може също така да стисне ръката ви и да разбере дали се здрависвате вяло или самоуверено“, казва тя пред Би Би Си.

Изложенията за набиране на работна ръка позволяват на кандидатите да прескочат досадните процедури по подаване на документи, без да са се срещали с хора от компаниите. Те забързват процеса както за търсещите работа, така и за работодателите – отпада необходимостта от подаване на онлайн заявление, телефонните разговори и чакането за интервю.

„Ценно е да има такива събития, за да могат всички да се видят очи в очи, но има много други неща, които трябва да направите, за да се подготвите за първото интервю – да проучите компанията, отрасъла и местата, където има свободни позиции“, казва вицепрезидентът на компанията за набиране на работна ръка Hire Live Дан Спаркс.

Областният мениджър по продажби на магазините Sears Майкъл Вакаро също застава в защита на събитията, където работодатели и служители се срещат на живо. По думите му има недостиг на таланти в почти всички сфери на работа, затова собствениците на бизнеси често си съперничат яростно за най-добрите кандидати. Те, от своя страна, имат единствена по рода си възможност да направят отлично първо впечатление рамо до рамо с конкурентите си за желаните позиции.

„Някои идват невероятно подготвени“, казва Спаркс. Други – не толкова. Така на едно място става очевидно какви са разликите между кандидатите – възможност, която е отлична както за работодателите, които могат много по-добре да направят сравнение между желаещите да постъпят при тях, така и за търсещите място, които си изясняват на какво ниво е конкуренцията.

Според Спаркс най-важният съвет, който може да се даде на кандидатите, е да ходят на такива събития, подготвени с информация за това кои компании ще присъстват, какво могат да им предложат те и какви са свободните постове.

„Влезте в уебсайтовете им, научете нещичко за тях“, съветва той. „Може дори да донесете това, което ние наричаме „книга за фукане“ – папка, в която носите документираните си успехи и можете да кажете – ето, бях сред най-ефективните 10% в предишната си фирма, включиха ме в президентския клуб, направил съм това, постигнал съм това... Покажете доказателства, че сте добри в онова, с което се занимавате.“

Подобен ход винаги оставя отлично впечатление у работодателите. „Те разбират, че този човек знае какво иска, умее да се изразява добре, вече ги е проучил и че искат да продължат напред с него“, казва мениджърът.

Тези панаири обаче привличат и зле подготвени кандидати с обещанието си за бърз успех.

„Вероятно най-голямата грешка, която може да направите, е да влезете и да кажете „Трябва ми работа“, смята Спаркс. „Не „Искам да бъда търговец“, а само „Трябва ми работа, времената са трудни и просто имам нужда от пари“.“

Според него кандидатите трябва задължително да имат план и да се фокусират върху нещата, които искат. Трябва да са наясно каква работа искат да извършват и къде в географско отношение може да стане това.

Затова по-добрият подход би бил: „Искам да бъда търговец, харесвам да работя в такъв и такъв вид продажби. Бих желал да работя в радиус от 100 км. оттук. Бих искал да продължа да се развивам в този отрасъл.“

„Може да сте отворени към много сфери и позиции, но не може просто да влезете и да кажете „Искам работа!“. В мига, в който тези думи излязат от устата ви, никой няма да помисли втори път за вас, след като ви види гърба“, убеден е експертът. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ