Един подсъзнателен трик на рекламата

Един подсъзнателен трик на рекламата

Един подсъзнателен трик на рекламата

Начинът, по който марката успява да те издигне в обществото и чрез нея да намериш одобрение... Етикетите с цени, които завършват на ...,90. Усмихнатите лица в печатните реклами и билбордовете. Мислим, че сме наясно с начините, по които рекламните кампании ни влияят и дори подсъзнателно ни подвеждат. Но не е така!

Създателите на реклама по света вече са майстори в приложната психология. Днес те използват трикове, за които не подозираме, разказва в материал американското списание Inc. Марки постоянно търсят нови и нови начини да привлекат вниманието ни онлайн, за да получат още кликвания, което става все по-трудно. И докато нови изследвания и идеи идват от психологията, неврологията и социалните науки, те ще научават още нови и нови начини да ни въздействат. Да ни убеждават да кликнем върху тяхното послание в мрежата. Да поискаме да купуваме. 

Ето един от тях: играта с огледалните ни неврони. 

Погледнете примера за реклама в илюстрацията към текста тук. Тази картинка с бягащи хора в калта беше лансирана във Facebook и популяризира услугата за интернет оптимизация AdEspresso. Какво почувствахте че правите в краткото време, след като я видяхте? Може би нищо, на съзнателно ниво, но на подсъзнателно се смята, че тя може да въздейства - чрез невроните, програмирани да реагират огледално в човешкия мозък. 

Илюстрацията активизира подсъзнанието и ни кара за много кратко да се почувстваме сякаш тичаме през поле от кал. Защо? Реагират клетките в мозъка, които се задействат докато човек прави нещо или докато гледа как някой друг върши същото нещо. Тези клетки са едни и същи и в двата случая.

Ако хвърляме топка или гледаме как някой хвърля топка, едни и същи неврони в мозъка ни се активизират. Те са в тази част от него, която е отговорна за 1.) планиране и 2.) двигателна дейност. 

Може да ви се струва странно, но е логично, ако се замислим за начина, по който хората разбират какво правят и учат нови умения. Когато задейства едни и същи части, докато гледаме нещо или докато го правим, мозъкът всъщност спестява енергия и пространство.

Как рекламата използва това? Като поставя хора в определени ситуации в своите изображения. Така тя може да накара публиката подсъзнателно да поиска да имитират действията на показаните лица. А оттам - и да пожелае да използва продукта от рекламата. 

Ето още един пример на такава онлайн реклама. Той е от Щатите и популяризира занимания по йога. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ