нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

(Без)конфликтни точки

Никоя компания не е имунизирана срещу вътрешни борби и клюки. Как да се поддържа политика срещу влошаването на психологическия микроклимат и тя да въздейства на долните редове, разкриват от „Inc.com”.

Много специалисти често бягат от големите компании и се връщат в малки фирми, заради неправилна офис политика. Грешната политика е заболяване, което рефлектира върху всяко предприятие, но в по-малък мащаб, проблемите могат да бъдат овладени по-лесно.

Няма значение дали сте младши сътрудник или изпълнителен директор, в крайна сметка ще ви включат в интригата, каквато и да е тя – независимо дали сте активен участник или не желаете да заемате трета страна. Когато, обаче, сте лидер е наложително да предотвратявате всякакви дребни проблеми между служители. Ето и някои съвети как точно да стане това:

Спрете го още в началото!

Когато служител се опитва да прокара някаква интрига или да създаде проблем в компанията ви, обикновено не се случва изведнъж, а стъпка по стъпка. Обърнете внимание на аргументите, по време на срещите с персонала и груби коментари в стаята за отдих. Обърнете сериозно внимание на конфликта от самото начало, за да можете да се справите с него още в зародиш.

Дръжте го близко до себе си!

На персоналните срещи не е време за разискване на спорове и вътрешни междуособици. Ако усетите напрежение, произтичащо от някого от присъстващите, предложете им да свикате нова среща, специално по проблема. Това позволява страстите да се поохладят и разговорът да стане по-лек. Ако имате възможност обсъдете въпроса дори извън офиса. Промяната на мястото е възможно да ви бъде от полза, при разрешаването на проблема.

Стойте начело , но не заставайте по средата!

Някои битки между служителите могат да ви накарат да заемете страна. Това може да стане невинно, заявявайки, че ви искат просто съвет. Най-добрият начин да запазите обективна позиция е да стоите начело на групата, през цялото време. Улеснете разговора на дебатиращите, но не се превръщайте в техен арбитър.

Бъдете част от екипа!

Внимавайте да не се създават ситуации, в които да се конкурират различни колеги или цели екипи – това може да предизвика сериозни разделения. Вместо това, когато служителите са взаимосвързани и трябва да разчитат един на друг, за да свършат работата си добре, тези дрязги между тях са много по-малко вероятни. В този случай се прибягва до политиката на изграждане на мост между различните манталитети, които могат да бъдат разрушителна сила за вашата компания.

Демонстрирайте обединен фронт!

Точно, както понякога родителите се обединяват срещу децата си в налагането на възпитателна мярка, така поставете нещата и на вашето работно място. Дори и да не сте напълно съгласен с мнението на партньора ви, не казвайте това пред персонала, за да не уронвате престижа му. Спестете си тези думи, защото по-нататък те могат да доведат до сериозни последствия за вашата фирма.

Играйте добре с партньора си!

Ако имате пряк конфликт с вашия партньор или равен по ранг колега, не позволявайте въпросът да се бави и да се задълбочава. Говорете за нещата персонално и се придържайте към фактите. Избягвайте емоции и личния контекст. За дебатите относно финансите на компанията или радикални промени, помислете за привличането на външен експерт, който да анализира ситуацията обективно и да предостави съвети, които биха ви били полезни.

Бъдете открити и откровени!

Дори най-малките компании могат да имат подбудители на конфликти. Ако сте започнали собствен бизнес, имате доста добра интуиция за това какви хора да наемете, действайте уверено. Следвайте доказаните стъпки за това, което е нормално за разрастващия се бизнес и това, което му вреди.

Служителите, които поставят под въпрос даден проблем и образуват дебат по темата могат да бъдат продуктивни, а тези, които играят зад кулисите - да генерират сериозни конфликти. Обградете се с хора от първия тип, за да нямате нужда да прибягвате до помощта на тези съвети.

още от Управление