Говорите ли достатъчно за вашите ценности?

Говорите ли достатъчно за вашите ценности?

Говорите ли достатъчно за вашите ценности?

Фирмите комуникират много неща. Много обичат да се хвалят, когато приходите им скочат или да разясняват стратегическото преструктуриране на техните организационни комитети (каквото и да означава това). Но често липсва комуникацията за нещо абсолютно фундаментално - за фирмените ценности. Ако дадена компания не полага време и усилия да съобщава и обяснява своите ценности по смислен начин, тогава тя попада в едно клише.

Мислех си за това, докато четях статията на Дейвид Рок "Бизнесът на ценностите". Рок очертава три общи подходи, които бизнес училищата преподават по отношение на корпоративните ценности: етика, идентифициране на набор от универсални ценности, както и признаване на ценностите. Той е категоричен, че "може би е време да се вземем много по-насериозно целия бизнес на ценности и ценностите на нашите предприятия."

От последните нашумели скандали и кризи е ясно, че много компании неправилно представят своя морален кодекс. Това води до преки и косвени ефекти върху икономиката, което е по-лошо от нарастващите страхове от рецесията и тревожното състояние на световните пазари.

Само погледнете как новините за световния телефонен хакерски скандал се отразиха на News Corp. Обвиненията се сипеха върху ценностите на компанията и ефикасността на нейното ръководство. Ако компанията по-открито съобщаваше какъв е нейният морален компас, който следват служителите й, то вероятно имиджът й не би бил охулен така безпощадно в пресата. Въпреки многобройните протести от страна на Рупърт Мърдок, че ценностите на компанията са в пълно съответствие с интересите на обществото, щетите са ясни. Обществеността разпитва какво предстои да се случи с тази компания.

Дори News Сorp. да има свой морален кодекс, подобно на много други компании тя не успя ефективно да го разласи и наложи пред външния свят. Наличието на силни корпоративни ценности е възхитително, но без проактивна комуникация със служителите за тяхната важност те не могат да съществуват.

Какво друго може да направи бизнеса за да съобщи по-добре своите ценности? Ето няколко ключови идеи, които трябва да имате предвид:

Поговорете със служителите си за това, което е важно за тях. Потърсете техния принос за работата на компанията. Не забравяйте, че генерализирани понятия - дори често използвани думи като "почтеност" и "ангажимент" имат различни значения на хора от различни култури.

Установете основни ценности във фирмата, а не само в рамките на управителната структура. Ако ръководството определя ценностите, кой трябва да ги следва?

Разработете комуникационен план за ценности. Всеки служител трябва да бъде в челните редици, когато определяте ценностите на организацията.

Розана Фиск за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ