Демократичният модел на пазаруване – собствената марка на Лидл България

Демократичният модел на пазаруване – собствената марка на Лидл България

Демократичният модел на пазаруване – собствената марка на Лидл България

Високото качество трябва и може да бъде достъпно. С това убеждение преди 10 години Lidl стъпва на българския пазар. „Нарекохме това убеждение демократичен модел на пазаруване“, казва Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. На специално събитие снощи тя благодари лично на представителите на българските медии за подкрепата и представи с атрактивна ретроспекция от заглавия във водещи национални медии основните постижения на компанията през тези 10 години, като обясни какво стои зад успешното присъствие на веригата в страната.

Началото на бизнес историята на успеха на Лидл България е на 25 ноември 2010 г., когато веригата бележи прецедент на българския пазар като отваря едновременно 14 магазина в 11 града. Компанията е последната от големите вериги, която стъпва на пазара и трябва да се доказва и да печели доверие при огромна конкуренция. Благодарение на своя различен модел, веригата успява да плени вниманието на клиентите.

Фундамент в основата на този различен за пазара у нас модел са собствените марки на Lidl, които позволяват да се постигне най-добро съотношение между между качество и цена.

Гарант за качеството им е стриктния контрол върху целия производствен цикъл - от избора на доставчици и суровини до пристигането на стоките на щандовете. В допълнение към собствените марки, чрез максимална оптимизация и ефективност на всички процеси - производствени, логистични, и маркетингови - веригата пести средства, които връща към крайния клиент под формата на по-ниска цена за високо качество.

А третият стълб на този модел са иновациите – в продукти, процеси, производствени технологии, рекламна комуникация и пр. Ако проследим линията на времето в тези 10 години от историята на Лидл България ще открием, че всъщност става дума за внимателно проектиран  цялостен, отговорен и последователен подход, който също работи за  масова достъпност на високото качество. Така например Lidl e първата верига, която въведе тематичните седмици, поветени на кулинарните традиции от различни държави.

 Заедно със своите партньори – българските производители – веригата разработва и въвежда редица продуктови иновации като колбаси във всички ценови категории без влагане на механично отделено месо, с което значително се намалява използването на подобрители и сгъстители и категорично се подобрява качеството и вкуса. Друга емблематична серия за марката е Clean Label  - колбаси без изкуствени консерванти, оцветители и овкусители. Със серията “Родна стряха” Lidl стана и първата верига, която издирва и предлага автентични български рецепти.

Благодарение на партньорството си с Lidl българските производители разширяват производството си, инвестират в модернизиране на базите и в сертифициране на продукцията, повишават качеството на стоките си и стават по-конкурентни не само у нас, но и на международния пазар.

 

За 10 години общият размер на инвестициите на компанията в България надхвърля 1 милиард лева, а само за последните 5 години платените от нея данъци са над 100 млн. лева.

Най-ценното ни достижение обаче са хората, без колебание казва Милена Драгийска.

Затова и едно от най-големите пера в бюджета на компанията всяка година е планирано за служителите. Заплащането в Лидл България е сред най-високите в бранша, като средната заплата във веригата е с 52% над средната стойност за икономиката като цяло. Над 75% от мениджърите във веригата са се издигнали отвътре в компанията и това създава една различна позитивна атмосфера, базирана на реални действия, а не на обещания. Ежегодно Лидл България инвестира 6-цифрена сума за квалификация и обучение на служителите и е първата верига, която въвежда позитивно отчитане на работното време до минута.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ