Затвори

Думите, които рекламата изхаби

Снимка: Shutterstock

Медийните кампании стават все повече и се реализират в множество канали, които затрупват хората с рекламна информация.

При целия този шум, някои марки си позволяват да звучат клиширано. В съобщенията си те използват банални думи, които ги уеднакявяват с обещанията на конкуренцията.

Тази практика е вредна и трябва да се прекрати, съветват маркетинг авторите на списание Inc. от САЩ. Те посочват 7 от най-преекспонираните според тях думи за провокиране на вниманието, използвани в рекламата. Тези думи могат да бъдат заменени от конкретни описания или по-истинско слово, близко до начина, по който хората говорят.

Думите са следните:

1. "Иновативен“. Вече всеки твърди, че продуктът и услугата му са такива. Това фактически прави значението на думата безсмислено. Вместо "Продуктът ни е иновативен“, е по-добре да се каже например "Можете да използвате тази новосъздадена настройка/способност на продукта ни, за да намалите времето/разходите си с... 10%“. Каквото и да е по-конкретно обяснение върши повече работа от обозначаването на нещо като иновативно.

2. "Вълнуващ“. Ако се налага една компания да описва предложеното от нея за продан по този начин, значи нещо не е наред. Защото в днешната среда на потребление забавлението е задължителен елемент и нищо на пазара не може да бъде скучно. Вместо да се казва "Това е вълнуваща нова услуга, която предлагаме“ се препоръчва посочването, че "Тази услуга ще... увеличи потребителската база за 6 месеца“ или друго свойство.

3. "Евтин“. Нещата, сочени за евтини, често са некачествени. Освен това някои хора не обичат открито да им продават нещо като "евтино“ или "изгодно“, защото се чувстват обидени - това ги кара да се чувстват скъперници. Въпреки че може да е от решаващо значение за покупката, ниската цена в много случаи е по-добре да не се комуникира. По-полезно е да се изтъкват свойствата на продукта.

4. "Бърз“. Бързината е относителна концепция и следователно няма смисъл. Времето е едно за едни, друго за други. По-вероятно е клиентите да разберат маркетинговото съобщение, ако им се предложи реален времеви срок, в който трябва да се случи нещо.

Продължава на страница 2.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Йордан Узунов е директор производствена дирекция в СТЕМО. Магистър по компютърни системи и технологии от Техническия университет - Варна. Сертифициран ИT одитор от международната неправителствена организация ISACA - Асоциация за одит и контрол на информационни системи.

Милена Драгийска е главен изпълнителен директор на "Лидл България"

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: Shutterstock

Валутен калкулатор

Валутен курс за 17.08.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 17.08.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.72502
0.579703
CNY
10
2.49404
4.00956
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.18346
0.457989
RUB
100
2.5461
39.2758
USD
1
1.717
0.582411