Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Една стратегия на Стив Джобс и Гарет Саутгейт

112

Гарет Саутгейт. Снимка: Guliver / Getty Images

Един треньор по футбол може да научи много за печеленето на игри... като гледа баскетбол.

Това е философията, която е задвижила напред треньора на националния отбор по футбол на Англия Гарет Саутгейт, посочва коментар в изданието за бизнес и маркетинг Inc.com. 

Чрез комбинирането на идеи от различни полета извън футбола - буквално - Саутгейт помогна на Англия да достигне полуфиналите на Мондиала за първи път от 1990 г. 

Статия в Уолстрийт джърнъл разкрива неговата стратегия. Това, което статията не споменава, е, че формулата всъщност е изпитана във времето и научно доказана като работещ трик, използван от гении на бизнеса и креативността, сред които и Стив Джобс. Тя е работила и в полза на Apple.

Ето каква е стратегията: 

Взаимстване на идеи от подобни, но други сфери на дейност.

В случая на Саутгейт, той е взел предвид правилата за игра на NBA. 

Има негови снимки, докато е наблюдавал баскетболен мач на NBA между "Ню Орлиънс Пеликанс" и "Минесота Тимбърулвс". Саутгейт е бил любопитен как играчите се нареждат около баскетболния кош, смятайки, че може да вземе идеи за конфигурации и във футбола, като корнъри и свободни удари. 

Оказва се, че Саутгейт е открил нещо полезно като концепция и стратегията му се е отплатила в победите за Англия срещу Панама и Швеция.

Във визуална поредица статията на Уолстрийт джърнъл показва стъпка по стъпка как английският футболен отбор е използвал стратегията, взета от баскетболните учебници, за да закове най-впечатляващите си победи. 

Всъщност, нищо от това не би изненадало психолозите, които изследват творчеството и гения. Творческите идеи рядко идват от никъде. По-често креативните лидери ги създават като правят необичайни комбинации от различни полета и ги прилагат върху задача или проблем, които се опитват да разрешат. Някои изследватели наричат това "асоциации" - способността човек да свързва идеи от несвързани помежду си полета и да прилага идеите на едното поле върху другото - своето.

Стив Джобс е наричал това просто "да свързваш точки".

В този смисъл, съветът е: Потърсете вдъхновение отвъд полето си на работа. 

Продължава на страница 2.

още от Криейтив
14
Сряда
Ноември