Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Искате да пишете добре? Тогава не ползвайте тези изрази

775

Снимка: Shutterstock

Светът на писаното слово е навсякъде наоколо. Той става все по-значим и все по-пълноводен, откакто се появи глобалната мрежа. В цялото това море от съдържание мнозина сред клиентите на рекламните агенции упорстват, че с повече думи рекламата въздейства повече.

Но читателите са заети. Ненужното ги забавя.

В рекламата всяка дума трябва да работи като силна самостоятелна единица, смята Лаура Блекуел, автор на PR Daily. Според нея премахването на ненужните фрази и епитети не вреди на значението. Напротив. Подобрява четивността.

Мнозина сред копирайтърите все още се удивяват от решението на техни колеги постоянно да използват запетаи.

Лаура Блекуел предлага списък на 27 излишни според нея фрази в рекламното съобщение. Добавяйки ги, не казвате нищо, посочва тя. Ако ги срещнете в маркетинг съобщение, веднага се насочете към бутона „delete”, съветва тя. Съветът важи и за писането на имейли. 

Ето кои са:

  • “Вземете предвид...“
  • “Всъщност...“
  • “Както бе посочено...“
  • “Доколкото се отнася до...“
  • “Понастоящем“
  • “Чрез пособите“
  • “Поради факта, че...“
  • “За всички намерения и цели“
  • “В по-голямата част от...“
  • “За целта,...“
  • “По начина на говорене“
  • “В истинския смисъл на думата“
  • “Във финалния анализ“
  • “В случай, че“
  • “С други думи“
  • “Без да има нужда да се казва“
  • “Важно е да се отбележи“
  • “Интересно е да се посочи/интересен факт е“
  • „Може да се каже, че“
  • „Разумно е“
  • „Беше открито, че“
  • „Беше демонстрирано, че“
  • „Без да има нужда да се казва“
  • „Вземете стъпки да“
  • „Вземете предвид факта, че“
  • „В полето на...“
  • „За да се уверите“
още по темата
още от Криейтив