В рекламата поемайте рискове!
"Много е рисковано!". "Не сме готови да поемем тази стъпка!". "Това отива твърде далеч!".
Ако сте криейтив човек в агенция за реклама или дизайн, най-вероятно сте чували тези фрази доста пъти в живота. (Ако сега излизате от университета и сте се запътили към този занаят, бъдете готови да ги чувате отново и отново.) Те обикновено идват от хора, които не са криейтив, но контролират творческия продукт. Много често тези хора не са смели. Седят в големи офиси, имат добри заплати, чудесни къщи и още по-добри семейни вили за почивните дни. Те правят пари от корпоративна политика и управление, в което се залага на сигурното.
Но сигурният залог никога не води до големи пари. В рекламата, ако залагаш на сигурното, вероятно ще направиш някакви пари. Но по-вероятно е тези, които поемат риск, да са на върха - отново и отново.
Какво може да се очаква от една "сигурна" кампания?
Да кажем, рекламната агенция е предложила 3 варианта на кампании. Едната е най-близо до целта. Другата е малко опасна, не се знае как ще се приеме и какъв ефект ще постигне. А третата е безопасна, нещо като лека вариация на кампания, която вече е реализирана. Тя няма да предизвика оплаквания, няма да паднат продажбите, никой няма да пострада, ще влезе в бюджета, всички ще са щастливи... Е, всички, освен може би някои в криейтив отдела, които ще съжаляват, че са я презентирали.
Клиентът ще е избрал "безопасната" кампания и така ще постигне резултати "във второто тримесечие", ако няма някакви неочаквани сътресения в самите бизнес операции. Няма да се повиши кривата на продажбите, но няма и да падне. Всичко ще е ОК и приятно. Освен това, малко скучно. И предвидимо.
Какво да се очаква от една "опасна" кампания?
Това може да е една от онези инициативи, които създават недоволство в част от ръководството на фирмата и заради които хората в счетоводството започват да протестират и кършат ръце. Може да струва повече (въпреки че понякога големите идеи струват по-малко). Възможно е да коства усилия идеята да бъде продадена. Но само след поемането на риск, резултатите може да бъдат изненадващи.
Ако успее кампанията, хората ще започнат да говорят и споделят. Някои ще харесат много идеята, други не, ще възникне емоция. Възможно е продажбите да останат същите. Най-лошото, което може да се случи, е идеята да бъде критикувана в медиите и да тръгнат оплаквания. Някои обаче смятат, че няма лош пиар. Дейв Трот от агенция Creative Mischief в САЩ например веднъж заявява, че понякога толкова се тревожим за това дали ще ни харесат, че оставаме невидими.
Поемайте рискове в рекламата! Накарайте хората да заговорят! Правете кампании тогава, когато другите не биха го сторили! Понякога е много по-малко рисковано да се поеме риск, отколкото да се лежи на стари лаври.
Призив на Пол Шугит в сайта за маркетинг и реклама TheBalance.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Премиерът на канада се извинил на Тръмп за реклама с Рейгън, която разгневи американския президент
Политика |Капиталови разходи за 380 млрд.долара: Печелившите и губещите от бума на AI през това тримесечие
Технологии |Румен Радев: Само партията, която лично аз обявя, може да бъде моя партия
Политика |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Кохер от ЕЦБ отчита подобрение на икономическите данни за еврозоната
Финанси |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Неидентифициран дрон предизвика закъснения и отклонени полети на летището в Берлин
Свят |Времето: Слънчево със сутрешни мъгли
България |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.