Затвори

Погрешните схващания за лидерството

Снимка: Shutterstock

Най-накрая сте получили мечтаното повишение. Всички усилия и жертви, които сте направили през годините, са си стрували, защото са ви помогнали да стигнете до този момент.

Има само един проблем – нямате никакъв опит на ръководна позиция.

Първоначалната тръпка и ентусиазъм от новината за повишение на заплатата може бързо да се изпари, ако компанията просто ви посочи новия ви офис и ви пожелае късмет, без да обясни какво се изисква от вас.   

С други думи, вашите ръководители очакват инстинктивно да знаете какво да правите. В края на краищата, работите за компанията от доста време и би трябвало да знаете какво прави един мениджър. Нали?!

Не е изненадващо, че когато бъдат оставени без подготовка и насока, повечето хора се обръщат към лидерските клишета и стереотипи, които свързват с работата на мениджъра.

По този начин те изграждат поведение, базирано на погрешни схващания за лидерството, което може да бъде изключително контрапродуктивно за новата им позиция в компанията.  

От BBC са съставили списък с най-често срещаните митове за лидерството, които пречат на неопитните мениджъри.

1. На върха е трудно и самотно

Шефовете имат повече свобода, по-добро заплащане и лични асистенти. Те пътуват в първа класа и отсядат в най-хубавите хотели. Това не е трудно.

Шефовете никога не трябва да забравят, че проблемите, пред които техните служители се изправят всеки ден, са значително по-тежки от това, с което те си имат работа.

2. Трябва да бъдете себе си

Просто да бъдете себе си може да не е достатъчно, когато трябва да поемете напълно нова и непозната за вас роля. Важно е постоянно да се развивате и усъвършенствате, както в професионален, така и в личен план. Автентичността често се използва като извинение, което да прикрие мързела и липсата на интерес.

Не се правете на такъв, какъвто не сте, но същевременно с това не се ограничавайте само до един начин на работа. Може да се наложи да експериментира с подхода към работата, за да намерите най-добрият и ефективен начин, по който да ръководите вашите служители.

3. Хората мразят промяната

Хората могат да се адаптират към всякаква промяна. В някои случаи промяната може дори да им хареса. Това, което хората мразят в действителност, са ненужните и глупавите промени, наложени отгоре.

Достатъчно е просто да включите служителите си в процеса по вземане на решение и да изслушате техните предложение, за да превърнете промяната в нещо положително.

4. Има само един правилен начин за ръководене

Не се подвеждайте от обещанията на самопровъзгласили се „визионери“, които твърдят, че са открили „единствения правилен начин“ за ръководене на екип.

Ситуацията във всяка компания е различна и обстоятелствата постоянно се менят. Задачата ви е да прецените специфичните условия във вашата компания и да адаптирате поведението си по съответния начин.

Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Xperia XZ1 Compact - винаги там, накъдето политат мечтите ви

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: Shutterstock

Валутен калкулатор

Валутен курс за 19.01.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 19.01.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.6634
0.601178
CNY
10
2.49211
4.01266
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.21335
0.451804
RUB
100
2.82095
35.4491
USD
1
1.59594
0.62659