Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Честността е най-добрата политика!

270

Снимка: Shutterstock

Доверието не е нещо, което човек може да получи на мига – то трябва да бъде спечелено. Умението да печелите чуждото доверие е от критично значение, ако изпълнявате лидерска роля.

Ние приемаме някои хора за по-надеждни от другите и причината за това не е толкова в тяхната природа, колкото в техните действия и в начина, по който се държат. Най-добрия начин за изграждане на доверие преминава през практикуването на навици, които демонстрират отговорност и надеждност. Ето няколко такива навика, характерни за най-ефективните лидери:

1. Те са радикално откровени

Когато лидерите са искрени с хората, които ръководят, те получават обратно както искрено отношение от подчинените си, така и тяхното доверие. Както казват: „Честността е най-добрата политика“. Ако можете да бъдете искрени както в приятните моменти, така и в трудните, то хората ще спечелите безрезервното доверие на останалите.

 2. Те помагат на другите да растат и да се развиват

Когато лидерите инвестират време, усилия и средства в развитието на своите служители, освен по-добри като добри професионалисти те се представят и като добри хора. Лидерът, който мисли за другите, е ръководител, който си заслужава да следвате.

3. Те са винаги готови да помагат

Когато лидерите показват, че ги е грижа за техните служители, като ги подкрепят с каквото е необходимо и споделят с тях своя опит и професионални съвети, те ги карат да се чувстват ценени и уважавани. Ако служителите се чувстват сигурни на работното място, те са по-склонни да вярват в лидерите си.

 4. Те търсят чуждото мнение

Когато ръководителите не мислят, че знаят всичко и са готови да търсят чуждо мнение и обратна връзка, дори когато отзвиите са критични към тях, това показва, че те имат нужните качества, за да бъдат истински лидери, на които може да се вярва.

5. Те признават грешките си

Най-добрите лидери признават грешките си и поемат пълна отговорност за тях, спечелвайки уважението и доверието на хората, които ръководят.  

Доверието на служителите ви във вас се отразява на цялостното ви представяне като лидер. Работата по изграждането и поддържането на доверието на вашите служители у вас е един от най-добрите начини, по който може да използвате времето си.

........................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

още по темата
още от Лидерство
22
Вторник
Октомври