Тайните на ефективното лидерство

Тайните на ефективното лидерство

Тайните на ефективното лидерство

Последното нещо, което повечето бизнес лидери искат да правят, е да управляват своите служители. Те предпочитат да се срещат с клиенти, да създават страхотни продукти и да откриват нови вълнуващи възможности пред компанията.

Ако обаче не сте наели хора, които да се занимават с управлението на вашите служители, тази задача пада върху вашите рамене, без значение дали това ви харесва или не. 

Добрата новина е, че им 7 ефективни стратегии, които ще направят тази задача по-лесна и ще позволят на организацията ви да се развива и расте.

1. Не приемайте всичко прекалено сериозно

Без съмнение ръководенето на компания е сериозен бизнес. Продукти и услуги трябва да бъдат продадени и доставени. Бизнесът трябва да бъде доходоносен, ако искате той да просъществува.

Въпреки сериозността на тези отговорности, успешните лидери превръщат своите компании в приятни и забавни места за работа. Вместо да бъдат пълни с хора, които постоянно си търсят извинение за това да не идват на работа или да се приберат по-рано вкъщи, компаниите, в които служителите работят здраво и се забавляват също толкова силно, създават едни по-лоялни и мотивирани екипи, постигащи отлични резултати.

2. Признайте постиженията

Всеки служител иска да свърши добра работа и когато успее, да получи признание от своите шефове. За съжаление, малко мениджъри влагат усилия за отбелязването на добре свършената работа от техните служители.

Добрата новина е, че има много неща, които лидерите могат да направят, за да признаят заслугите на своя екип, които са лесни за изпълнение, не струват нищо и отнемат само няколко минути. Понякога едно „благодаря“ или „добра работа“ е достатъчно, за да накара хората да се почувстват оценени.

3. Задайте цели

Всеки служител се нуждае от цели, към които да се стреми. Не само че им дават посока и осмислят тяхната работа, но те гарантират, че служителите ви ще работят за постигането на общите организационни цели. Задайте конкретни и измерими цели и редовно следете напредъка по реализацията им.

4. Делегирайте мъдро

Ключът към успешното управление е ефективното делегиране, както на отговорностите за изпълнението на задачите, така и на необходимите за това средства и привилегии. Много шефове мислят, че трябва да имат пълен контрол върху всяко малко нещо, което техните служители правят. Това е рецепта за катастрофа.

Когато делегирате задачи, вие увеличавате количеството  работа, която можете да свършите, докато същевременно с това развивате самочувствието и лидерските умения на вашите служители.

5. Създайте трайни решения

Колкото и сложен да е един проблем, винаги има бързо решение. Лидерите са най-щастливи именно когато намират решения на трудни проблеми. Лошото в случая е, че силната мотивация и ентусиазъм карат шефовете да действат прибързано и да скачат от проблем на проблем, пренебрегвайки трайните решения, чието планиране и реализация обикновено отнема повече време.

Въпреки че може динамичното решаване на проблеми може да бъде забавно, следващият път, когато организацията ви е изправена пред сериозна заплаха, опитайте да се фокусирате върху причините за проблема, вместо просто да лекувате симптомите.

6. Намерете време за вашите служители

В основата на ръководството е работата с хората. Когато един служители има нужда да говори с вас, независимо по каква причина, трябва да се уверите, че ще отделите нужното време, за да чуете какво той има да ви каже. Оставете работата си настрана за момент, изключете телефона и се фокусирайте върху човека, който стои пред вас.

7. Общувайте със служителите си

Прекалено много шефове пренебрегват комуникацията със своите служители. Твърде често ръководителите са заети с прекалено много задачи, които не им оставят време, за да споделят със екипите си последните новини и информация за организацията. Въпреки това, трябва да сте готови да направите всичко необходимо, за да получат служителите ви нужната информация информацията, от която зависи тяхната бърза и ефективна работа.

 

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ