Дигитален маркетинг 2020: Какво ще вземем от старото десетилетие

Дигитален маркетинг 2020: Какво ще вземем от старото десетилетие

Дигитален маркетинг 2020: Какво ще вземем от старото десетилетие

Забавно е да си представим какъв бе животът ни преди 10 години – особено когато става въпрос за дигитален маркетинг. В кариерен план основах първата си дигитална маркетинг агенция със само един служител. През цялото десетилетие гледах как компанията ми се развива, а с навлизането в 2020-а обръщам внимание на всичко, в което се превърна дигиталният маркетинг.

Борбата да бъдеш видян и чут е все по-ожесточена

С навлизането в 10-те години на XXI век маркетолозите започнаха да осъзнават влиянието на дигиталната реклама. Хаштаговете и търсенето по ключови думи са двата акцента, които помогнаха за възхода на бранд кампаниите и SEO практиките, които днес залягат в стратегиите на почти всеки бизнес.

И докато компаниите разучиха алгоритъма на Facebook, той се променяше отново и отново. 2016-а беше белязана от новата система на платформата, позволяваща на хората да премахват спонсорираните постове от брандове, които не желаят да виждат. Така бяха приоритизирани най-релевантните неща за всеки отделен потребител.

През 2018 г. Марк Зукърбърг съобщи за нова актуализация, целяща да улесни „по-смислените социални взаимодействия“. Марките се насочиха към увеличаване на видимостта си, създавайки култура около креативния сторителинг, инлфуенсър маркетинга и, разбира се, ангажираността на аудиторията.

Видеото отново ще преобладава

С представянето на още и още нови инструменти от страна на социалните мрежи, от брандовете се очакваше да се възползват напълно от развиващите се технологии. Докато маркетолозите винаги са се водили от това, което в момента е популярно, излишъкът от функции, лансирани във Facebook и Instagram, принуди всички да се придържат към темпото, ако искат да останат на върха.

Визуалното съдържание е на дневен ред и се очаква това да продължи да е така във времето. Видеото доведе до разработването на редица функции. През 2016 г. Instagram стартира популярните си „Истории“. В комбинация с Facebook Live през 2017-а и IGTV през 2018-а, марките нямат извинение за това да разчитат на статично съдържание. Тъй като Instagram наскоро обяви и т.нар. “Reels”, наподобяващ на опциите в TikTok, няма следи от избледняването на видеото като тенденция.

Независимо дали компаниите ще интегрират тези инструменти сами или ще се обърнат за помощ към инфлуенсърите – друг нов аспект от маркетинг индустрията през последните 10 години – потребителите вече очакват страниците, които следят, да се придържат към постоянно еволюиращите технологии.

Прозрачността е приоритет

Няма как да изпратим десетилетието, без да обърнем поглед към скандала с „Кеймбридж Аналитика“. Това събитие предизвика дискусия сред брандовете, които трябваше да се занимават с щетите от него. Взаимоотношенията с публиките станаха по-обтегнати, а доверието падна. Всички трябваше изцяло виртуално да реконструират връзката си с потребителите, а и Facebook трябваше да направи същото.

Бяха въведени нови ограничения в използването на данни, изискващи марките да получават разрешение от аудиторията, както и да не разпространяват потребителска информация към трети страни. И въпреки това бедствие, брандовете съумяха да оцелеят.

Последните 10 години бяха невероятна възможност за растеж за брандовете и маркетолозите. Вземаме с нас всички умения и в новото десетилетие, за да продължим да ангажираме аудиториите, да правим интересно съдържание и да бъдем отворени и честни за бизнес практиките си.

Не мога да си представя какви иновации ще видим до 2030 година, но със сигурност ще се възползвам от всичко, което бъдещето на дигиталния маркетинг ща прдложи.

Кели Елърс, президент на комуникационната агенция Ideas That Evoke, за Inc.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ