Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Facebook, колко искаш за реклама?

Pexels

Повечето маркетолози днес разбират, че рекламата в социалните медии е важен компонент от маркетинговия микс, но сайтове като Facebook и Instagram може да са малко плашещи за тези, които не знаят достатъчно за тях. На помощ идва Крис Чънг, за да сподели наблюденията си по три въпроса, които много често му задават за промотирането във Facebook.

Колко трябва да похарчим за Facebook реклама?

Според Крис това не е въпросът, който трябва да си задаваме. Вместо това, той предлага да се запитаме:

  • До колко души искаме да достигнем?
  • Колко сме готови да похарчим в рамките на 30 дена?
  • Реалистично ли е златното ни число?

По отношение на средствата, помнете, че Facebook е платформа, в която се залага, и който плати най-много, той печели.

Как разбирате кога да спрете да се рекламирате?

Веднъж щом цената за един потребител/лийд стане по-висока от златното число, спирате рекламата. Съответно, ако цената е равна на него или по-ниска, всичко е наред.

Чън съветва всичките си клиенти да погледнат какви са тенденциите в последните няколко дни, преди да правят каквито и да било промени. Ако цената се е увеличила над златното ви число само в един ден от последната седмица, по-добре не предприемайте нищо. Не правете грешката да оценявате метриките прекалено бързо, без да сте събрали достатъчно информация. На Facebook му трябват от един до три дена, за да започнат рекламите да работят.

Можете да определите дневният ви бюджет да бъде 2-4 пъти колкото златното ви число.

Кого таргетирате с рекламата си?

Таргетирането е противоречива тема в света на Facebook рекламата, защото някои смятат, че колкото повече характеристики избирате, толкова по-акуратно е то. Според други пък по този начин е трудно да се установи откъде точно идват конверсиите, а това затруднява работата.

Това, което Чън ми сподели, е, че трябва да си задам няколко въпроса, на базата на които да определя таргета:

Кои са идеалните ми клиенти? Кои от тях вече ме следват? Кои от тях вече купуват от мен? Toyota или Ferrari карат? Откъде пазаруват? Къде ходят най-често? Какви места обичат да посещават? Анализирайте тяхното поведение.

Запишете си характеристиките, които се съдържат в отговорите на всеки от въпросите, и ги подредете по това приблизително колко конверсии биха ви донесли.

Дейвид Мелцър, предприемач и основател на Sports 1 Marketing, за Entrepreneur.com

Редактор: Габриела Беличовска

още по темата
още от Маркетинг
13
Сряда
Ноември