Главният стратег на Publicis за влиянието на смартфоните

Главният стратег на Publicis за влиянието на смартфоните

Главният стратег на Publicis за влиянието на смартфоните

Не би било преувеличено да се каже, че Ришад Тъбакоуала - главният стратег и член на борда на директорите на френския рекламен гигант Publicis, е един от най-умните в глобалния рекламен бизнес, посочва изданието за маркетинг Adweek. 

Тъбакоуала има опит в Mainardo de Nardis, както и като главен изпълнителен директор на OMD Worldwide и Robert Schwartz, глобален ръководител стратегии и дизайн на групата Interactive Experience на IBM. По време на конференцията Dmexco, организирана в Кьолн, Германия, с участието на хиляди делегати (достигащи общо до 52 000 души), той сподели как в рамките на професионалния си опит е видял мобилните телефони да променят завинаги бизнеса на рекламата и какво да очакваме като развитие. Направи го във видеоинтервю за Adweek.com, след като представи подробни познания за реакциите на аудиторията от сцена на конференцията. 

По думите му, нищо не е имало толкова голямо влияние върху рекламния бизнес в последните 5 години, колкото въвеждането на смартфоните на пазара през 2007 г. и масовизирането им след това по света. Това е дало възможност на маркетинга да събира големи обеми от данни. "Данните, обаче, до голяма степен са като петрола - може да имаш тонове, но докато не са рафинирани, не са потребни на никого", казва той. 

"Мобилният телефон, в общи линии, постави технологията на космическата совалка в ръцете на потребителите. Това в голяма степен ги овласти и по много начини можем да мислим за хората като за Давид, а за компаниите - като за Голиат. Телефоните станаха средството, което позволи на Давид да надвие Голиат. Това отправи предизвикателство към всички маркетолози и всички институции. Наричаме го Епохата на отдаване на сила (The Empowered Age)", казва Тъбакоуала. 

Промяната, причинена от джобния телефон с интернет, е ключова. Тя е задвижваща сила, която измени всичко - за клиентите на рекламните агенции, и следователно за самите агенции. 

Вероятно рекламният бизнес все още не е впрегнал както трябва силата на мобилните телефони. "Не смятам че който и да е рекламодател напълно е разбрал как да стане, нито която и да е агенция", казва Ришад. Данните винаги са били важни за маркетинга, още от първите му дни. Разликата сега е, че той разполага с много по-точни данни. Най-важното е да мислим какви прозрения бихме могли да получим от "рафинирането" на данните, защото в суров вид те не вършат работа на никого, също както петролът. Парите в петролния бизнес отиват къде - при рафиниращите компании, нали? 

"Смятам, че реалното приложение е в разбирането какви различни сортове данни има. И определянето им в страхотни изводи, които да ги направят почва за действие. Така че вярвам, всъщност, че истинският фокус е върху хората, а не върху данните", коментира още той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ