И те са хора, точно като вас

И те са хора, точно като вас

И те са хора, точно като вас

Вероятно и вие, също като мен, сте се абонирали за десетки нюзлетъри с или без вашето знание. Повечето от тях обаче или са игнорирани от вас самите, или от имейл филтрите ви. Някои успяват да хванат вниманието ви, главно заради сполучливите заглавия, като например: „Ако използвате една от тези 8 фрази в резюмето си, то ще отиде в кошчето“.

Много рядко ще се намери нюзлетър, който да искате да прочетете от началото до края. Повечето от тях са просто сбор от линкове или тонове авторекламно съдържание, без нищо съществено за читателя. Не е нужно да сте професионалисти, за да направите информационен бюлетин, който да си струва. Ако разгледате няколко брилянтно направени, ще се уверите, че имат много прилики.

Фокусирайте се върху читателя, а не върху компанията

В тези дни, когато абонатите ви са бомбардирани от информация, но имат много малко време да разгледат всичката, защо да дадат и една секунда от времето си за вашия нюзлетър, който всъщност е прикрита маркетингова брошура? Опитайте да разберете хората и им дайте съдържание, което помага да разрешат някакъв техен проблем, или да научат нещо ново.

Те не са роботи, а хора – точно като вас

Ако смятате да инвестирате време и усилия в публикуване на нюзлетъри, правете го с чисти намерения и концентрация. Избягвайте грешките и уважавайте времето на читателите си. Не забравяйте, че говорите на хора, точно като вас, чиито интереси имат общо с вашата дейност. Вероятно сте получавали десетки имейли, започващи със „Скъп/а {първото ви име}“. Оставете тази излишна персонализация и се заемете с нещо по-важно, например със селектирането на възможно най-подходящото съдържание, отговарящо на навиците на всеки отделен абонат, на база данните, които имате.

Недейте да правите просто сбор от линкове

Това е най-досадното, което можете да направите. Няма нищо лошо в това да изпращате релевантни линкове, но обяснете на читателя защо трябва да кликне върху един такъв, както и къде ще го отведе. Обосновете се защо е важно това съдържание и как ще помогне.

Те разбират, че „не“ значи „не“

Ако някой се отпише от нюзлетъра ви, не го карайте да попълва въпросници за това. Отписването трябва да е лесна опция за всеки. Удължаването на този процес не ви помага, а допълнително изнервя потребителите.

С тоновете интересно съдържание наоколо е много трудно да открием перфектната формула на информационния бюлетин. Едно е сигурно – невъзможно е да не сме фокусирани над читателя.

Дипеш Джаин за Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ