Имате ли общност?

Имате ли общност?

Имате ли общност?

Дигиталните общности бързо се превръщат в жизнена сила на организациите, тъй като все повече компании се дигитализират. Неотдавнашна статия на Wall Street Journal установи, че възрастните в САЩ прекарват до 16 часа на ден в дигиталните медии. С толкова много възможности единственото общо, което хората търсят, е истинска връзка с хора и брандове, които споделят техните ценности и интереси, пише Джаред Полайтс за Entrepreneur.com.

За съоснователката и главен маркетинг директор на Binance, И Хе, общността винаги е била част от нейния кариерен път, както и движещата сила зад създаването на една от най-популярните криптоборси в света. Само за три години бизнес моделът на компанията, който включва директори ежедневно да взаимодействат с общността, е помогнал за разширяване на потребителската база до над 15 млн. души.

От опита си тя споделя няколко практични съвета, които предприемачите могат да използват за разрастването на общности около собствената си марка.

Този тип маркетинг е рентабилен и въздействащ

Мениджмънтът на общността е повече разум, отколкото стратегия. Той е свързан с фокуса върху потребителите и разработката на активности около това. Този вид маркетинг включва лайвстрийминг, уебинари и ангажираност. Важно е да отбележим, че изграждането на общност изисква тестване и търпение.

„Изграждането на общност изисква време и си струва. Личната връзка с общността е жизненоважна за осигуряването на продължителен растеж. Това включва отговор на проблеми и привеждане на обратната връзка в действие, което изисква силна колаборация с поддръжката и продуктовите екипи“, обяснява И.

Тези усилия може да изглеждат предизвикателни, но могат да бъдат организирани и обикновено са много доходоносни.

Ангажирането на общността дава автентичност и лоялност на бизнеса

Най-добрият начин да изградите значима общност е да останете автентични. Прозрачността изгражда доверие както между компаниите и потребителите, така и в рамките на потребителската база, укрепвайки общността с течение на времето.

Тези взаимодействия са важни, защото „позволяват на клиентите да имат лична връзка с компанията, която се транслира в по-голяма ангажираност и лоялност“ според И.

Бранд активация и иновация

По данни на Nielsen 92% от потребителите вярват повече на препоръките от приятелите и семейството си, отколкото на рекламата. Този маркетинг от уста на уста е мощен инструмент, който всяка компания може да има, тъй като идва от страна на потребителите, не от рекламите или директно от самия бранд.

В дигиталния свят конкуренцията е жестока и потребителите нямат недостиг на обции. Бранд активацията тук е решаващ диференциращ фактор. „Когато дадена марка се активира, клиентите са по-ангажирани и стават дългосрочни клиенти. Силният маркетинг в общността носи и по-приятни и емоционални връзки с клиентите, което помага за активацията“, обяснява И.

Навременният мениджмънт на общността подобрява услугите

През 2019 г. криптоборсата Binance преживя хак за 40 млн. долара, който предизвика паника в цялата индустрия. Тогава компанията предприе проактивни действия и бързо призна, че има проблем със сигурността. Дори по-важно, Binance имаше план за действие в извънредни ситуации, който позволи потребителските средства да не бъдат засегнати.

Извън екстремни събития като това, общностите са местата, към които клиентите често се обръщат. Като главен маркетинг директор, И е отговорна за това екипите за мениджмънт на общността да са активно ангажирани. „Когато това е оптимизирано, се осигурява задоволяването с продукти и услуги, управлявани от общността, които обслужват ядрото, нейните потребители/клиенти“, обобщава тя. „Страхотни продукти и услуги се изграждат от общностите, а не от еднопосочния подход“.

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ