Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Маркетинг почти без пари? Имате го!

Снимка: Pexels

За големите брандове с големите бюджети за маркетинг и реклама малките суми не означават нищо. Но за предприемачите, които сега стартират бизнеса си, всяка стотинка е от значение и инвестициите трябва да се отплатят незабавно. Има начини за изпълнение на маркетингова стратегия, но без да похарчите много. Вижте някои от тях.

Проучете пазара си

Колкото повече време инвестирате в анализиране, толкова повече ще имате представа за идеалния купувач, за да фокусирате маркетинговите си усилия и да подготвите послания, които да ангажират потенциални купувачи.

Имайте предвид, че от друга страна конкурентите ви проучват вас самите. И да се изправяте срещу тях в области, в които те са по-силни или по-утвърдени, може да доведе до загуба, но ако пък отделите време да потърсите техните слабости или пропуските им на пазара, можете да откриете нови възможности, където бизнесът ви ще има най-добрия шанс да се разрастне.

Оптимизирайте появата си онлайн

Много собственици на малки бизнеси разчитат на разпространението от уста на уста като основна форма на маркетинг, но вероятно не трябва да е така. Когато става въпрос за правенето на големи покупки, 81% от потребителите търсят в интернет, преди да се отправят към магазина и могат да прекарат дори 2-3 месеца в събиране на необходимата информация, за да вземат решение, според проучване на GE Capital Retail Bank.

Дори когато става въпрос за малки неща, интернет е стартовата точка на вземането на решение. Независимо дали продуктът ви е скъп или много достъпен, заключението е едно и също: Собствениците на малък бизнес и предприемачите, които правят проучване на база ключови думи и изграждат сайтовете си, съобразно SEO (Search Engine Optimization), ще бъдат възнаградени с по-благоприятно място в органичните резултати от едно търсене. С други думи, те трябва да получават повече трафик към уебсайта си, защото техният бизнес ще е поставен директно на пътя на потенциалния купувач.

Бъдете социални

Ако инвестирате 40 евро в спонсорирани Фейсбук постове, можете да покажете своя бранд, продукт или услуга пред хиляди потребители от таргет аудиторията ви месечно. Дори малка инвестиция в маркетинг в социалните медии може да генерира стотици нови последователи в социалните мрежи, а също и по-висок уеб трафик и разпознаваемост на бранда.

Заради своята популярност сред потребителите, социалните платформи направиха голяма услуга на малкия бизнес. Те не само че позволяват да сложите лимит на похарчената сума за спонсориране на пост или страница, но и изградиха демографски инструменти, които можете да използвате, за да сложите своите реклами и постове директно в нюзфийда на индивидите, които отговарят на критериите ви за идеалния потребител.

Изпращайте имейли

Имейл маркетингът работи. Независимо от индустрията, в която работят, маркетолозите посочват, че той генерира най-високата възвращаемост на инвестициите (ROI) за тях. Средната възвращаемост е 44.25 долара за всеки един похарчен.

И освен че е ефективен, е и много желан. Потребителите често споделят, че имейлите са предпочитаният от тях начин да комуникират с бранда.

Създавайте партньорства

Да установявате неформални партньорства с други бизнеси, с цел промотиране и кооперация с тях, може да е от изключителна полза. Да споделяте контактите си и да работите с други собственици на бизнеси, чиито целеви пазари се припокриват с вашите, може да помогне да изградите информираност за бранда и да развиете организацията много по-бързо, отколкото ако сте сами.

 

Виктория Трейгър от Kabbage за Entrepreneur.com, превод: Габриела Беличовска

още от Маркетинг