Мартин Соръл: Развитието на Amazon ни притеснява

Мартин Соръл: Развитието на Amazon ни притеснява

Мартин Соръл: Развитието на Amazon ни притеснява

Ръководителят на най-голямата рекламна компания в света - WPP, сър Мартин Соръл, коментира че най-много го притеснява в момента развитието на гиганта за електронно пазаруване Amazon.

В интервю, на въпроса "Какво ви буди нощем?", 72-годишният Соръл не отговаря, че това е 3-месечната му дъщеря, а еволюцията на Amazon от САЩ и възходът й в света на рекламата. 

Соръл има основателна причина да бъде разтревожен, отбелязва Business Insider. В момента рекламният бизнес на Amazon може да бъде сравнен с този на големите Google и Facebook в дигиталния свят. Приходите на Amazon в Северна Америка са предимно рекламни и са нараснали с 60% до над 1.3 млрд. долара през 2016 г. eMarketer прогнозира, че Amazon ще генерира 1 млрд. долара рекламни приходи през 2017 г. За сравнение, очакванията за Google са да събере 34 млрд., а за Facebook - 15. 

Соръл често нарича Facebook и Google "frenemies" - обща дума от "friends" и "enemies", или приятели и врагове едновременно. Компанията му WPP работи с двете, като харчи маркетинговите бюджети на клиентите си за интернет търсене и реклама в социалната мрежа. Но Google и Facebook освен това са заплаха за рекламните агенции, защото те могат да работят с клиентите директно, без посредничеството. 

Рекламният бизнес на Amazon, който има възход, може да прави същото. Никой в света на онлайн бизнеса няма повече данни от тази компания във връзка с начина, по който американци и хора от света пазаруват, какво търсят потребителите и какво решават да не купят. 

"Ние създаваме агенция в Сиатъл (където се намира централата на Amazon), специално за да работи с Amazon и да се грижат за Amazon", казва Соръл. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ