Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Мартин Соръл се оттегля от WPP след 33 години

287485

Снимка: Guliver / Getty Images

След 33 години управление, едно от най-известните лица в световния рекламен бизнес - сър Мартин Соръл, се оттегля като главен изпълнителен директор на гиганта WPP - най-голямата рекламна компания в света. 

Слизането му от поста е неочаквано и бележи край на една епоха.

От компанията потвърдиха новината в съобщение, посочва Adweek. Соръл се оттегля незабавно, посочиха нейни представители. 

Роберто Куарта - председател на WPP, ще стане нейният изпълнителен председател до назначаването на нов главен изпълнителен директор на мястото на Мартин Соръл. Шефът на Wunderman Марк Рийд и директорът корпоративно развитие Андрю Скот ще споделят ролята на главен оператовен директор. 

Новината за внезапното оттегляне на Соръл идва след като стана ясно, че бордът на WPP стартира разследване на твърдения за неподходящо поведение и злоупотреба с активи на компанията от страна на Соръл. Според изявлението на WPP, разследването не е свързано с материални активи. Соръл ще се оттегли при трудови отношения каквито има при напускане или пенсиониране. Той има и акции в холдинга. 

"Сър Мартин бе задвижваща сила зад експанзията на WPP при създаването на един глобален лидер в маркетиновите услуги. По неговото време компанията беше успешна, защото събра и разви таланти на всяко ниво - вътре и далеч отвъд нашите лидерски екипи", коментира Роберто Куарта в свое отделно изявление. "От името на борда бих искал да дам признание на неговите постижения и да благодаря на сър Мартин Соръл за отдадеността му на бизнеса повече от три десетилетия", казва той. 

Преди да бъде стартирано разследването, Соръл мина през значително срязване на заплащането в хода на най-големия финансов спад на акциите на WPP от 1999 г. насам. Коментираше се, че една от причините за спада е решението на големи компании за бързооборотни стоки в Америка да оттеглят бюджети за реклама, насочвани към външни агенции, и да инвестират в развитието на вътрешни рекламни отдели. 

Лияната пиар фирма на Соръл Project Associated разпространи извеление от него по повод напускането му, в което той казва: "Очевидно съм тъжен да напусна WPP след 33 години. Беше страст, фокус и източник на енергия толкова дълго. Но смятам, че е от най-добър интерес за бизнеса да се оттегля сега. Оствям компанията в много добри ръце, както бордът знае. Марк и Андрю и мениджмънт екипа на всички нива разполагат с познанията и способностите да изведат WPP на дори по-големи височини и да капитализират от географските и функционални възможности. Особено ще ми липсва ежедневното общуване с всички по света и искам да благодаря на всички и семействата им за всичко, което направиха и ще направят за WPP". 

Соръл пусна и дълго писмо до около 200-те хиляди души, които работят за бизнеса по света. В него посочва постигнатото през годините и казва, че холдингът е поставил на фокус Азиатско-тихоокенаския регион, Латинска Америка, Африка и Близкия изток, Централна и Източна Европа, където живеят милиарди потребители. 

още от Маркетинг
18
Четвъртък
Октомври