Затвори

Промените, които ще останат

Getty Images

Три пъти седмично в 7:00 часа сутринта директорите на Procter & Gamble се чуват, за да поговорят за потребителите си – какво купуват, как се променят потребностите им и дали продуктите на компанията ги задоволяват.

P&G, която притежава брандове като Tide, Fairy, Pantene и Gillette, е само един от гигантите в продажбата на стоки, които очакват промени в потребителското поведение, формирани по време на пандемията от коронавируса, за да променят завинаги начина на пазаруване.

По време на разговор с анализатори миналия месец главният изпълнителен директор на Nestlé, Марк Шнайдер, коментира, че компанията „работи извънредно“, за да разбере какво означава икономическата криза за всяка една от продуктовите категории. „За мен е изключително интересна работа, защото е ясно, че възстановяването няма да е бързо“, коментира той.

В тази среда, в която промените настъпват толкова бързо, компаниите за производство на стоки трябва да установят новите модели на клиентско поведение и да отбележат кои от тях са временни и кои е вероятно да се запазят и след пандемията.

„Оценяваме пазар по пазар дали трябва да правим промени по основните продукти, цените и размерите“, заяви Ханеке Фабер, президент на Unilever. Според нея няма инструкции за рецесията и ще се изискват „пъргавина и гъвкавост за обозримото бъдеще“.

Здраве и хигиена

С онлайн шопинга доброто физическо състояние се превръща в тенденция още отпреди настъпването на пандемията, затова сега само се засили още повече. Клиентите почистват повърхности и мият ръцете си повече, а продажбите на портокалов сок, смятани за полезни за здравето заради високото съдържание на витамин С, са се увеличили.

Фабер споделя, че при Unilever се наблюдава продажбата на продукти, подсилващи имунната система. В момента компанията се стреми да ги разпространи по целия свят, а здравето ще остане приоритет за иновациите на продуктите.

Финансовият директор на P&G, Джон Мьолер, отбелязва, че потребителите перат по-често и дрехите си.

Повече време у дома

Дори и след отхлабването на карантинните мерки, хората все още не бързат да излизат от домовете си.

Освен това с увеличаването на безработицата много потребители остават с малки бюджети, които не им позволяват някои неща, които са правели преди. В допълнение други може да искат да спестят пари. Спестяванията на средства в САЩ например са се увеличили до нива от 1981 година.

Някои пък, прекарвайки повече време вкъщи, са инвестирали в подобрение на домовете си или са открили нови хобита, заради които вече не излизат толкова.

Стойност и доверие

Дори в богатите страни, стойността и достъпността ще бъдат все по-важни, коментира през анализатори главният изпълнителен директор на Unilever, Алън Джоуп. Той изтъкна способността на компанията да предлага продукти на „невероятно ниска цена“ в държави като Индия, където това може да се окаже „гигантска сила“.

Според ръководителите на P&G компанията е в по-добра позиция да устои на икономическия спад в рамките на кризата, тъй като протфолиото ѝ е фокусирано върху продукти за ежедневна употреба.

Поне засега от Nestlé, Unilever и Procter & Gamble са уверени, че потребителите ще балансират цената спрямо стойността, избирайки вече утвърдените марки, с които са запознати, и ще експериментират по-малко.

„Хората ще се върнат към големите, надеждни брандове. Те не могат да си позволят да харчат пари за продукти, в които не са сигурни“, заяви Ханеке Фабер от Unilever.

Източник: CNN Business

още от Маркетинг