Най-добрите рекламни кампании на 2019-а – част 2

Най-добрите рекламни кампании на 2019-а – част 2

Най-добрите рекламни кампании на 2019-а – част 2

В шеги, много силни истории, очаквани дискусии и неочаквани обрати преминаха тази година рекламните кампании на едни от най-големите брандове в света. Ежегодната класация на AdWeek показва добрите и запомнящите се примери за това.

10. IKEA | „IKEA в реалния живот“

Агенция: Publicis Испания

Обикновено търговците като IKEA използват рекламите си, за да окуражат потребителите да направят едно пространство тяхно собствено, оставяйки своя собствен почерк. Но от Publicis Испания са се отправили в съвсем различна посока с кампанията, подготвена за техния клиент, пресъздавайки известни стаи от емблематични тв сериали. С помощта на 3D компютър оживява обстановката от „Семейство Симпсън“, „Приятели“ и Stranger Things.

[[{"fid":"346160","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":629,"width":890,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

9. Sandy Hook Promise | „Обратно на училище“

Агенция: BBDO Ню Йорк

Неправителствената организация Sandy Hook Promise даде една по-различна, разтърсваща представа за първия учебен ден. В нея деца показват какво са получили за училище от родителите си, а с всеки следващ разказ носи все повече...изстрели и летящи куршуми около тях. По този начин организацията се надява да сложи на дневен ред ужасяващите престрелки в училищата в САЩ.

 

 

8. Microsoft | „Промяна на играта“

Агенция: McCann Ню Йорк

Тази кампания подчерта приноса на специална част от геймърите си за новия адаптивен джойстик за конзолата Xbox One – хората с увреждания. Рекламата показва всички тях като съветници за създаването на нов продукт, отговарящ на техните потребности.

 

 

7. Halo Top | „Сладолед за възрастни“

Агенция: 72andSunny

С тази кампания с доста комичен копирайтинг брандът за сладолед Halo Top дебютира в националния ефир на САЩ. Замисълът зад нея е, че понякога възрастните, които се сблъскват с много повече проблеми от децата, имат по-голяма нужда от купичка сладолед. Рекламите са общо четири и носят имената на някои от областите, в които големите имат недоразумения – „Ипотека“, „Любов“, „Плъзгане“ (в платформи за запознанства) и „Работа“.

 

 

6. MedMen | „Новото нормално“

Агенция: Mekanism

Тази реклама преразглежда историята на марихуаната в Америка, наркотик, чиято прекомерна криминализация е имала пагубни последици върху безброй животи. Въпреки че има спорове, че спотът популяризира определени гледни точки сред потребителите, той е част от мисията на бранда MedMen да се позиционира като мегабранд в продажбата на канабис.

 

 

5. Argos | „Книгата на мечтите“

Агенция: The&Partnership Лондон

Това не е най-силната година на коледните реклами, както вероятно сте забелязали от брандове като John Lewis и Sainsbury и други от Великобритания, където се раждат най-добрите празнични видеа. Тази обаче засенчи всички. Компанията за търговия на дребно Argos превърна мечтата на един татко да свири заедно с дъщеря си в блестящо възраждане на класическата песен „Недей (да забравяш за мен)“ от 1980 г. на Simple Minds. Така бе представен коледният каталог за 2019-а.

 

 

4. Aviation Gin | „Отговорността за подаръците“

Агенция: Maximum Effort

Тази реклама ще има ли смисъл след пет години? Няма значение, защото просто работи. Собственикът на бранда, американският актьор Райън Рейнолдс и креативният му партньор, Джодрж Дюи, решават да пародират рекламата на Peloton. Ако случайно не сте чули за нея, вижте я тук.

3. Nike | „Мечтай по-далеч“

Агенция: Wieden + Kennedy Портланд

Докъде можеш да стигнеш? Какъв е лимитът на потенциала ти? С тази кампания, създадена за откриването на Световното първенство по футбол за жени Nike отговаря на тези въпроси, демонстрирайки техните отговори.

 

 

 „Мечтай по-лудо“ е другата кампания на бранда за спортни стоки, която се открои тази година, като продължение на скандалната колаборация с куотърбека Колин Каперник от 2018 година.

 

 

2. The New York Times | „Истината си струва“

Агенция: Droga5

Във време, в което журналистите по света се изправят пред редица опасности, включително и убийство, няма друга кампания, която да го казва по-добре от тази на американското издание „Ню Йорк Таймс“. Тя има трайно въздействие върху креативния свят, а това доказват и десетките награди, които спечели от началото на годината.

 

 

 

 

1. HBO и Bud Light | „Турнир“

Агенции: Droga5 и Wieden + Kennedy Ню Йорк

Челната позиция заема една от рекламите, излъчени в полувремето на известния американски спортен турнир „Супербоул“. Тя е едновременно колаборация между два бранда и между две от топ комуникационните агенции в света, както и страхотен пример за добри отношения между конкуренти.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ