Най-стойностните брандове може да се обезценят с близо 400 млрд. долара

Най-стойностните брандове може да се обезценят с близо 400 млрд. долара

Най-стойностните брандове може да се обезценят с близо 400 млрд. долара

Най-скъпите брандове в САЩ може да загубят 393 млрд. долара от стойността си тази година заради икономическите щети, причинени от коронавируса. Това прогнозира консултантската фирма Brand Finance, цитирана от Marketing Dive.

Сериозно засегнати са компаниите от текстилната индустрия, финансите, авиацията и хотелиерството, докато тези за електронна търговия, медии и телекомуникация имат шанс да натрупат дивиденти, тъй като потребителите силно разчитат на услугите им, докато са вкъщи.

Авиолиниите претърпяват най-сериозно сътресение, защото тяхната стойност продължава да намалява. Тази на United Airlines е спаднала с 3% до 8.2 млрд. долара, а на Delta – с 9% до 9.2 млрд. долара.

Същевременно най-облагодетелствани са брандовете, силно ангажиращи потребителите в дигиталното пространство. Стойността на Amazon е нараснала с цели 18% от миналата година насам до 220 млрд. долара.

В момента най-стойностният медиен бранд е Facebook със своите 79.8 млрд. долара, въпреки че и той отбележи спад с 4% заради скандала с Cambridge Analytica, който доведе до глоба от 5 млрд. долара. За сметка на това много рязък скок се наблюдава при дъщерния бранд на технологичната корпорация, Instagram – с 58% до 26.4 млрд. долара.

Положителен резултат има и при стрийминг платформите YouTube и Netflix, съответно 17% до 44.5 млрд. долара и 8% до 22.9 млрд. долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ