Свиване на приходите с над 50% отчита бизнесът в България

Свиване на приходите с над 50% отчита бизнесът в България

Свиване на приходите с над 50% отчита бизнесът в България

Както чуждият, така и местният бизнес, изпитват все повече затруднения, а чувството за несигурност все повече битува и в глобалния икономически живот. Независимо от положението в страната, тясната обвързаност на българската икономика с тази на страните от Европейския съюз я прави уязвима и не по-малко застрашена – фирмите усещат негативния ефект и бележат спад в приходите си. Това показва изследване на агенцията за маркетинг проучвания Pragmatica сред 722 български фирми, публикувано от Argent.

Като пряк резултат от извънредните мерки и социалната изолацията, затварянето на множество търговски обекти и някои производства, както и от намалелите доходи на хората и трудовата заетост, спадът в търсенето, и респективно в оборота на фирмите, е чувствителен. В България над 90% от компаниите казват, че COVID19-кризата се отразява негативно и излючително негативно на бизнеса им.

[[{"fid":"352823","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":423,"width":986,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Освен това приходите са намалели средно с 53%, като най-силно засегнати са компаниите от сферите недвижими имоти, ресторанти и заведения, развлекателен бизнес, хотелиерство и туризъм, производство и/или търговия с мебели, автомобилостроене и търговия с МПС, строителство и архитектура, консултантски услуги. Същевременно най-голям ръст отчитат от фармацията, битовата и промишлена химия, както и земеделие и животновъдство.

[[{"fid":"352824","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":420,"width":974,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Представители на различни сектори и компании определят като основни предизвикателства:

  • Запазването здравето на служителите им;
  • Запазването на клиентите;
  • Максимално бърза адаптация към новите реалности;
  • Овладяване спада в продажбите, за да избегнат различни рестриктивни мерки.

Фирмите, при които няма намаление в приходите за момента, действат по-скоро консервативно. Някои от тях разглеждат възможността да разработят или подобрят online продажбите си, но все още не предприемат кардинални стъпки за промяна в дистрибуционните си канали.

Тези компании очакват овладяването на ситуацията да бъде по-скоро. Като цяло, според степента на засегнатост предположенията на фирмите за периода, необходим за възстановяването на бизнеса им, варират от 6 месеца до 2 години.

Компаниите, генериращи загуби от ситуацията, са много по-активни в търсенето на нови варианти за разширяване на каналите за продажба. Те търсят различни алтернативи, които биха могли да използват едновременно за дистрибуцията на собствените продукти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ