Тънката граница на бранд хумора

Тънката граница на бранд хумора

Тънката граница на бранд хумора

Времената се промениха – свидетелстваме как хората стават все по-чувствителни, а за много брандове става по-трудно да включат хумора в маркетинга, без да обидят някоя общност.

Месната индустрия често се шегуваше с вегетарианците, докато сега компании като McDonalds или Burger King предлагат веган продукти и решения за намаляване на отпечатъка си върху околната среда. Как да се шегуваме днес? Ето няколко помощни средства.

Самоирония

Вероятно сте наблюдавали как на някой му харесва да се шегува с останалите, но когато стане обратното, да проявява недоволство. Преди да се бъзикате с другите обаче, започнете от вашия бранд.

Така ще си гарантирате по-приземен образ и по-голяма привързаност към историята на компанията ви от страна на потребителите. Веднъж щом осъзнаят, че не искате да обидите никой със забавните си закачки, те няма да бъдат толкова нападателни в случаите, в които се шегувате с тях или с други брандове.

Покажете подкрепа

Бъдете благодарни – на потребителите, на конкурентите, на партньорите – и не се страхувайте да го покажете. Създаването на позитивно отношение към бранда ви ще ви бъде от полза тогава, когато решите да покажете чувството си за хумор.

Не говорете глупости

Шегувайте се елегантно, без излишни глупости, които биха накарали потребителите да ви сметнат за простаци. Освен това, най-важната съставка на добрата шега е да няма нужда да я обяснявате, за да бъде схваната от събеседника. Бъдете истински, бъдете автентични, за да не създавате напрежение сред аудиторията. Внимавайте и какво точно казвате – понякога истината боли, а това може да удари имиджа на бранда ви.

Всичко си има граница

Винаги ще има някой, на който шегите ви ще му се струват неугодни – приемете този факт. Обидата към някоя огромна общност е един от най-големите кошмари на всеки бранд, затова се уверете, че сте проучили достатъчно добре, преди да публикувате каквото и да било.

Всичко си има граница – вие сами, според ситуацията, трябва да прецените кога е добре да не я прекрачвате и кога – да бъдете достатъчно смели, за да го направите.

По материал на Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ