Това, което всички искат

Това, което всички искат

Това, което всички искат

Повечето малки бизнеси, които консултирам, се придържат към традиционните маркетинг модели, тъй като чрез тях смятат, че ще създадат „шум“ и ще привлекат достатъчно потребителско внимание.

Сега обаче  всички имат нужда от личен контекст, от нещо ново, за да постигнат по-добри резултати. Например компанията GoPro за видеокамери публикува от свои действителни потребители снимка на деня, което допълнително подсилва приключенския дух и засилва емоционалната връзка.

Предизвикателствата на традиционния маркетинг и новите правила са изнесени добре в книгата на Матю Суизи, „Революция на контекстуалния маркетинг“. В нея той обяснява, че хората все повече търсят нови преживявания чрез продуктите, които имат.

Автоматизацията

Новият контекстуален маркетинг трябва да се старае да установява по-силни взаимоотношения, за да почувстват клиентите, че наистина имат значение за бранда. Автоматизацията може да ви помогне.

Например Oreo имплементира автоматизирано „прослушване“ за релевантни думи в постове на потребители в социалните мрежи, така че автоматично да ги харесва, а понякога и да публикува коментари.

Това, което всички искат

Ще спечелите ангажираността на потребителите значително по-бързо, ако им дадете това, което вече са поискали. Как да разберете нуждите им? Чрез анализ на пазара, разбира се!

Така например може да стигнете до заключение, че хората на 45 години в момента търсят и са готови да си купят SUV автомобил, какъвто и вие предлагате, през следващите 60 дена, тоест, това би бил таргетът, към който да насочите усилията си.

Личният елемент

Персонализацията помага за по-бързото приспособяване на потребителите към бранда. Използвайте предоставената ви от тях лична информация във ваша полза.

Starbucks създава изживяване чрез безплатното си мобилно приложение, в което е интегрирана система с награди от марката, както и възможност за персонализиране и поръчка на напитки.

Бъдете полезни

Обърнете внимание и на теми, които не са свързани пряко с продуктите и/или услугите ви, като например корпоративна социална отговорност и кампании, които изискват от потребителите да имат активно участие.

Patagonia беше един от първите брандове, който спечели от това, че приоритизира опазването на околната среда. Основателят Ивон Шунар тогава каза, че трупането на приходи не е основна цел, но те идват, „когато действаш правилно по отношение на всичко останало“.

Дори и да изглежда, че традиционните модели все още са във ваша полза, помнете, че светът се променя бързо. Затова ви препоръчвам да мислите проактивно и да внесете позитивна промяна в модела си преди маркетинга, на който залагате в момента, да се превърне в нерелевантен. Брандовете могат да загубят блясъка си бързо, а възстановяването му да е много по-трудно след това.

Мартин Дзуилинг за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ