10-те правила на работата с клиенти

10-те правила на работата с клиенти

10-те правила на работата с клиенти

Най-ценният актив на всеки бизнес са клиентите. Какъв обаче е правилният подход на общуване с тях? Не малко книги са изписани, не един пример е даден.

MarketingAbout предлага своя вариант за 10-те правила за успех в потребителското обслужване. Да припомним: 

1. Клиентът може не винаги да е прав, но винаги трябва да печели.

2. Той е шефът! Вие сте в бизнеса, за да служите на неговите нужди и печелите от това. Ще успявате само, ако знаете какво иска той. Изслушвайте потребителите, във ваш интерес е. Редовно търсете обратна връзка.

3. Служителите трябва да са добър слушател. Те трябва да умеят да разбират какво наистина искат хората, като анализират тона им, езика на тялото, изразите им и най-вече чувствата, които показват и за които говорят.

4. Трябва да сте предвидливи и да знаете от какво имат нужда потребителите. Хората не купуват продукти и услуги. Те купуват добро отношение и решения на техни проблеми.

5. Клиентите трябва да се чувстват важни и оценени. Отнасяйте се към тях като към отделни личности. Накарайте служителите си винаги да се обръщат към тях по име, да говорят честно и да им правят само искрени комплименти.

6. Потребителите трябва да са наясно как работи компанията. Организацията ви може да има най-добрата система за това да се свърши работата, но ако потребителите не я разбират, могат да се объркат, да изгубят търпение и да се ядосат.

7. Оценете тяхното „Да!“. Винаги търсете начини да им помогнете. Изпълнявайте това, което сте обещали.

8. Извинете се, когато нещо наистина се обърка. Извиненията са най-лесният и бърз начин да обърнете пак играта във ваша полза, а и клиентите ги оценяват. Когато поемете отговорност, печелите доверието на хората.

9. Предложете повече от очакваното. Старайте се да сте уникални, за да сте по-добри от конкуренцията.

10. Отношението към служителите в компанията трябва да е същото като към клиентите. Служителите са вашите вътрешни клиенти, които имат нужда от признание. Мислете за тях и се старайте да им доказвате постоянна, че са важни за вас и общото дело. Доволните екипи означават и доволни потребители. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ