Билбордовете винаги подкрепяйте с онлайн

Билбордовете винаги подкрепяйте с онлайн

Билбордовете винаги подкрепяйте с онлайн

Интегрираният маркетинг е холистичен подход към комуникацията.

Казано по-простичко, става дума за обединено представяне на марката, за общ имидж на компанията. Става дума да сте постояннни едновременно в маркетинга ви онлайн и офлайн (т.е. в способите за рекламиране без помощта на мрежата).

Постоянството е ключът потребителите да разбират маркетинг съобщението. То ще доведе до по-добър резултат и ще възвърне инвестицията. Интегрираният маркетинг помага да се оптимизират разходите за реклама, независимо дали в интернет или по друг начин, както и да се насочва правилната сума към най-ефективния подход.

Ще споделя пример с вас: Преди няколко години имаше билборд в района ми - изобразяваше мъж, предлагащ брак на жена. Всъщност, не беше истинско предложение, а само рекламна акция, която целеше да създаде шум около производител на бижута, което и стори, но по мое мнение кампанията се провали.

Провали се, защото хората биха видяли билборда и след това биха потърсили онлайн новини във връзка с „билборд предложението“. Знаете ли какво откриха тогава? Моят личен уеб-сайт, в който говорих за него. Коментирах нещо във връзка с това, че се надявам младата дама да го е забелязала с оглед на това, че потребителите развиха в последните години лека форма на слепота към билбордовете.

Няколко седмици по-късно същата фирма купи друг билборд на същата локация. На него пишеше: Този мъж предложи на билборд, повечето мъже ходят в „...“ (името на бижутерския магазин)“.

Добре, хитро беше по някакъв начин.

Но ако агенцията беше създала съвсем умна кампания, щеше да разработи тази идея много по-всеобхватно, получавайки повече шум за парите си и дори повече видимост и показност. Концепцията имаше нужда да добави още към преживяването на потенциалния клиент, според мен. Може би една интегрирана кампания би изглеждала така:

     - Билборд с фалшиво предложение за брак.

     - Блог или уеб-сайт, оптимизиран за търсене на информация за това предложение, така че когато хората търсят, откриват уеб-сайт, споделящ фалшивата история.

     - Един блог или сайт можеше да разкаже историята как са се влюбили. Можеше дори да се включи и видео. (подобни опити за създаване на вирусно видео като скрита реклама са правени неведнъж, някои от които са много успешни.)

     - Уеб-сайтът или блогът всъщност са създадени, за да доразвият изживяването при досега с рекламата и да насочат хората „у дома“, т.е. към сайта на магазина за бижута, „където обикновено ходят мъжете“. Ангажираш потребителя, създаваш някаква емоция и оставаш в ума му по-дълго.

Това е един пример как интегрираният маркетинг, в който онлайн медиите се съчетават с други ефективни кампании в различни канали, може да повиши популярността на маркетинг съобщението. Всичко това може да се случи без да бъдат влагани много средства. Или поне по-малко от тези, вложени за външна реклама.

Лаура Лейк за TheBalance.com/Marketing

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ