Доброто старо промо писмо

Доброто старо промо писмо

Много от нас са ги получавали. Понякога ги четем. Повечето от тях хвърляме в кошчето... Така се случва с промоционалните писма, изпращани по пощата. Но защо?

Някои от критиците им сред маркетинг специалистите смятат, че този вид писма са толкова „мъртви“ като средство за връзка с клиента, колкото дървото, отсечено, за да се произведе хартията за тях. Действително, този вид писма са сила на маркетинга на големите компании. Изпращането им е трудоемко. Необходимо е да се намери името, фамилията и евентуално титлата на човека, до когото са предназначени и пред който се рекламира продуктът или предложението. Понякога писмото не успява да се промъкне сред останалите рекламни материали в пощенската кутия на жилищния блок или офиса и не успява да достигне до директния получател, който, знаейки, че е реклама, така и не отваря плика.

Това са недостатъците и пречките. Въпреки тях, промоционалните писма на хартия, изпращани по пощата с лично обръщение, са един от доброте стари, силни инструменти на директния маркетинг. Те залагат на текста (не на визуализцията) и могат да бъдат по-силни от показването на красива печатна илюстрация, брошура или рекламна страница от издание, защото по начало текстът, възприет и с директно обръщение, оставя по-трайна следа в съзнанието. На него се отделя повече време. Авторите в сайта Marketing.About смятат, че за да бъде ефективно, промоционалното писмо трябва да съдържа следните елементи:

● Съобщението ви трябва да бъде отправено до абсолютно точната аудитория. (Вечното правило в маркетинга!) Важно е продуктите или услугите, които предлагате, максимално да отговарят на това на кого говорите.

● Говорете по същество. Ако започнете писмото си с обща информация вероятно ще изгубите читателя. Първите редове и трактовката са от ключово значение.

● Бъдете сбити и стегнати. В немския, в английския (по Уилям Шекспир - "Brevity is the soul of wit") и в много други езици не случайно има поговорка, която гласи, че в краткото е силата.

Щом клиентът купи, добавете стойност

● Продавайте ползи, не настройки. Много хора в бизнеса обичат да изброяват и дискутират настройки на продукти. Вашите потенциални клиенти обаче искат да знаят как ще получат някаква полза от употребата на продукта. Няма проблем да изброявате особености, но освен тях, включете и крайните ползи. Например, ако говорите за процесори, в писмото си може да се увлечете и да пренапишете целия текст със съдържанието му като електроника. Но не това е важното, а фактът, че действа бързо, спестява време и увеличава продуктивността.

● Направете текста си личен и разговорен. Имайки предвид съвременните възможности за достъп до информация, нямате извинение за изпращането на формални писма с шаблонно съдържание. По отношение на стила на писане – съществено е да се изразявате достъпно, разбираемо и с кратки изречения. Освен това е важно да отправите топло обръщение към читателя.

● Използвайте писмата, за да създавате връзки, не за да продавате. Целта на директния маркетинг е да създадете отговор, не продажба. Независимо как – чрез имейла, телефона, факса. Целта е да отворите вратите си. Продажбата е следващата отделна стъпка в процеса.

(Продължава на страница 2.)

● Избягвайте сложни словосъчетания и силно експертна лексика.

● Използвайте „P.S.“. Създава усещане, че писмото се изпраща от приятел.

● Пишете с 1,5 между редовете и с бели полета. Читателите често са отблъсквани от големи текстове с малки букви и съвсем малко разстояние между тях. Помогнете на текста „да диша“.

10-те правила на работата с клиенти

● Направете го до една страница. Ако писмото ви е предназначено до хора на ръководни постове – шефове на компании, ръководители на неправителствени организации и лидери на мнение, имайте предвид, че те са много заети хора. Както и много от останалите получатели, впрочем. Изкажете основното, предайте ползите, направете го лесно за прочит и кратко.

● Отправете оферта без риск. Предложете на читателя нова информация, цитат от статия, съвети от бранша, безплатни усроци или мостра на продукта.

● Посочете срок. Независимо дали е истински срок или фиктивен, определете такъв. Обикновено посочването на датите повишава степента на обратен отговор и провокира.

● Напишете призив за действие!

● Сложете в плика и визитка на лицето от фирмата, което изпраща писмото.Ще ви послужи като гаранция. Внушава цялост в комуникацията, персоналност и доверие.

● Включете разкази на хора. Нищо не говори повече за продукта или услугата ви от доволния граен потребител и неговия разказ. Винаги псочвайте действителни лица.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм
Визита в Шотландия: Тръмп предупреди Европа да спре „ужасното нашествие“ от мигранти
Пеевски: КПК трябва да бъде закрита, за да престанат фалшивите драматургии, че била бухалка
На днешната дата 26 юли. Имен ден празнуват Параскева, Парашкева
Сръбските власти затвориха ресторант на световния режисьор Емир Кустурица в eтноселото Дървенград
Нова епизод: Черният леопард забелязан до шуменския кв. „Мътница“, местните жители са предупредени
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
CNN: Сблъсъкът на астероида „Убиец на градове“ с Луната е опасен за сателитите и астронавтите