Ето защо хората не отговарят на имейлите ви

Ето защо хората не отговарят на имейлите ви

Ето защо хората не отговарят на имейлите ви

Също както мен, и вие без съмнение получавате разнообразна купчина от имейли в личните ви и бизнес пощи.

Повечето сме атакувани от стотици имейли на ден, в добавка към стотици съобщения, които пишем, наред с хиляди други хора по света. Този колосален обем е достатъчен да направи дори най-организирания човек уморен от информацията и желаещ да обяви "имейл банкрут" и блокация. 

Кое разграничава имейлите-победители от тези, които едва ли не автоматично хората изпращат в папката "Кошче"? Отговорът е само един: това, което е написано в полето "Относно". 

За маркетинговите имейли са важни първите 40-50 букви, с които ще бъде отправено някакво съобщение до получател. Те са решаващи - дали той ще кликне, отвори и прочете уникалното предложение, което се изпраща. 

Имайки предвид, че е така решаваща тази толкова къса линия текст, има и невероятна доза неща, които може да се объркат, преди дори да се стигне до основната част на имейла. 

Ако имате проблеми да получавате отговори от хората, на които изпращате имейли с маркетингова цел, помислете дали в полето "Относно" не пишете следното: 

1. Някакъв бърз въпрос. Така наречените "бързи въпроси" са червен флаг с най-вероятно нежелание да се прочете и "вампир на продуктивността", който се изправя пред очите на хората. Махнете въпроса, или по-добре напишете в "Относно" "Въпрос за... Х"

2. "Вторник". Мнозина пишат ден от седмицата в полето "Относно" на имейлите, което е абсолютно неясно за получателите (Колко вторника има един месец?), дразнещо и трудно се открива после при търсене на дискусията от нишки в електронната поща. 

3. Re: Re: Re: Re: Re: Fwd: Re: Fwd: Fwd

Просто сменете това с нещо ново в дискусията. 

4. ?????

"?????", и неговият братовчед "!!!!!", са ненужно агресивни и може би по-лоши от повечето неща. Те не комуникират реално проблем (или каквото и да е). 

5. "Здравей, може ли да ми звъннеш като имаш време? Искам да обсъдим маркетинговия доклад за тримесечието преди срещата в петък". 

Някои изпращачи все още не знаят, че щом в "Относно" се пише, то е за нещо кратко и второто израчение, изписвано в това поле, по принцип често не може да се прочете. То се пише в основното тяло на имейла. 

6. "Ани е!". Кой изпраща, може да се види от полето с имейла на изпращача. Бъдете по-креативни. Ако компания изпраща до получател, вписването на име на непознат човек или на човек от компания, с когото получателят е разговарял веднъж по телефона, също може да въздейства дразнещо. 

7. СПЕШНО. Намалявате шанса си за успех с този надпис, както и с "Нужда от незабавен отговор". Ако проблемът е наистина спешен, най-добрият начин да бъде потърсен някой е по телефона, нали? Така става обикновено. Или чрез съобщение до него. Много рядко нещо наистина суперспешно се комуникира по имейла. 

8. "Зает ли си?". Поставяте получателя в отбранителна позиция или в режим на обяснения, като го питате това. Особено, ако сте висшестоящ. Вместо това, замете го с "Имаш ли 20 мин. да помогнеш с Х". По-малко изискващо е и повече информативно. 

9. "Моля, обади ми се", "Трябва да поговорим". Понякога в света на бизнеса получателят на такова съобщение остава учуден и смутен какво лошо може да се е случило, че да не може да бъде споменато дори по имейла - за какво ли става въпрос... 

10.

Единственото нещо, по-лошо от лошо написано поле "Относно", е не писането на нищо в това поле. От тук следват два вида реакции - получателят кликва, разочарова се и счита писмото за някакъв спам, след което го изпраща в кошчето на пощата и е забравил за него след 2 секунди. Или 2.) той изобщо не кликва и имейлът директоно отива в "Спам". 

Коментар на Аманда Преснър Крюзър в inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ