Лошото дете на икономиката на търсенето

Лошото дете на икономиката на търсенето

Лошото дете на икономиката на търсенето

Колко струва по света да се напише един текст за публикуване във фирмен блог? 500 долара? 200? 50? Според някои мнения във форуми, цената може да падне дори до 5 долара за "парчето", написано накратко. 

След пренасочването на вниманието на хората ежедневно и непрекъснато към интернет, компаниите са гладни за съдържание, с което да се представят. Думите работят много добре за маркетинг, често по-добре от картинките. В същото време, в днешния обсебен от онлайн средата свят, всичко трябва да се случва по-бързо, по-евтино и повече, като се изисква и произведеното да бъде "по-ефективно", коментира в сайта си сп. Inc.

Ако дадат поръчка в мобилно приложение или формуляр в интернет, редица фирми може да получат срещу съответното заплащане съдържание на английски език с точните заглавия и ключови думи в текста, които са пожелали. 

Икономиката на търсене на съдържание стана модел, който работи чудесно, ако се предлагат потребителски стоки като тези от супермаркета и това предлагане се подпомага от написвани текстове. Или ако се резервира кола на Uber до летището, там където Uber все още работи. Но що се отнася до т.нар. контент маркетинг, или маркетинга чрез съдържание, по-често крайният текстов продукт се оказва лош - един повърхностен текст, клиширан, некачествен. Много често авторите на съдържание имат да пишат десетки текстове на ден и срещу ниското заплащане те продължават напред, недоглеждайки, недомисляйки. Тези "парчета" текст остават някъде там, в мрежата, публикувани от името на компанията или в нейните уеб пространства като сайтове, мобилни приложения, профили в социални мрежи. Някой някой ден ги вижда... 

Писането на съдържание е занаят, не производствена дейност.

Inc.com отбелязва важни неща в това отношение. Те са следните

Страхотното съдържание включва верни прозрения. Когато молите някого да напише история за вас, която показва истинската стойност на бранда ви, той първо трябва да разбере кои сте и какво прави продуктите и услугите ви устойчиви и подходящи да им се гласува доверие. Качественото съдържание трябва да говори на читателите за тяхната страст, за страховете им и мотивациите. Това означава, че за създаването му има нужда от време и пространство, за да се изкачи авторът "по стълбица", вътре в главата на читателите. Иска се още истинска стратегия за поднасяне - това не е еднотипна формула за доставяне на пакет. 

Контент маркетингът е сътрудничество. Той е партньорство между автора и заинтересованите страни. Ролята на бизнеса е ясно да дефинира съобщението, което иска да достави, и целите на съобщението. След това авторът (от рекламна агенция или на самостоятелна практика) трябва да получи достъп до правилните ресурси, като изследователски документи или разговори с експерти с познания по въпроса, за да си осигури солидно разбиране за целите и съобщението, преди той да се придивижи напред в работата към писането. Процесът на сътрудничество е ключов за развиване на успешно съдържание, а в днешния пазар на голямо търсене, той сякаш напълно липсва. 

Това не е продукт, а услуга. В края на процеса компанията може да се сдобие с продукт, който да използва с маркетингова цел - такъв може да бъде дори е-книга, серия от публикации в блогове, инфографики... Но за да се породи този краен продукт, е нужен екип от хора, които да инвестират времето, познанията и услилията си в целите и задачите на желаното съобщение. Екипът извършва услуга. Тук не се плаща за брой думи и снимки на страница, а за време и опит на хората, които са работили заедно, за да създадат концепцията и да доставят най-добрият възможен труд, който могат да сътворят. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ