Как Amazon стана най-скъпия бранд в света

Как Amazon стана най-скъпия бранд в света

Аmazon е новият цар в корпороративния свят, стана ясно преди дни. Според последната класация за най-могъщите световни марки на консултантската група Kantar гигантът в онлайн търговията е изпреварил Google и Apple и вече е най-скъпият бранд в света.

Изследването сочи, че Amazon е на стойност 315,5 млрд. долара, което е с внушителните 52% повече в сравнение с предходното проучване преди една година.

Kantar: Amazon детронира Google и Apple

Как се случи това, какво е състоянието на бизнеса на Amazon в момента и на какво се дължи този възход? Изданието Inc.com анализира.

Amazon е компанията с втората най-голяма пазарна капитализация в света, около 918 млрд. долара, като преди известно време тя премина за кратко психологическата граница от 1 трлн. долара. Но освен това, тя притежава нещо изключително ценно, според пазарните наблюдатели - най-скъпият бранд на компания в света. 

Със своите 315,5 млрд. долара оценка на бранда компанията изпреварва Apple, чиито бранд се оценява на 309,5 млрд. долара и Google, с нейните 309 млрд. долара. 

През последните 12 години, до момента, или Apple, Google беше на водещата позиция в класацията Топ 100 на най-ценните глобални брандове на BrandZ. 

Защо брандът на Amazon внезапно стана толкова много по-скъп? Според изследването причините са следните: 

  • Умни придобивания, които са довели до нови потоци от приходи.
  • Отлично предложение за обслужване на клиентите.
  • Способността на компанията да остане пред конкурентите си, предлагайки разнообразна екосистема от продукти и услуги.

Сред тези придобивания са например самоходни платформи за автомобили и камиони, плюс придобиването на PillPack на стойност 753 милиона долара и инвестицията от 575 милиона долара в базираната в Лондон услуга за доставка Deliveroo.

"Феноменалният растеж на Amazon с почти 108 млрд. долара през изминалата година показва, че марките сега са по-малко обвързани към отделните категории и региони", коментира Дорийн Уан, глобален ръководител на Кантър в BrandZ.

Microsoft, която в момента е с най-голяма пазарна капитализация в света, е на четвърто място в класацията за брандове, нейният е на стойност от 251,2 млрд. долара, според проучването. Ето и списъка с 10-те най-скъпи марки в света:

1.    Amazon, $315.505 млрд.
2.    Apple, $309.527 млрд.
3.    Google, $309 млрд.
4.    Microsoft, $251.244 млрд.
5.    Visa, $177.918 млрд.
6.    Facebook, $158.968 млрд.
7.    Alibaba, $131.246 млрд.
8.    Tencent, $130.862 млрд.
9.    McDonald's, $130.368 млрд.
10.  AT&T, $108.375 млрд.

Ето и още няколко участници в класацията:

15.    Marlboro, $71.958 млрд.
17.    Disney, $57.007 млрд.
21.    Nike, $47.360 млрд.
24.    Starbucks, $45.884 млрд.
32.    Walmart, $36.801 млрд.
34.    Netflix, $34.290 млрд.
58.    LinkedIn, $22.816 млрд.
76.    Ikea, $18.949 млрд.
100.  Adidas, $13.355 млрд.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт