Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Как Amazon стана най-скъпия бранд в света

Снимка: Getty Images/ Guliver

Аmazon е новият цар в корпороративния свят, стана ясно преди дни. Според последната класация за най-могъщите световни марки на консултантската група Kantar гигантът в онлайн търговията е изпреварил Google и Apple и вече е най-скъпият бранд в света.

Изследването сочи, че Amazon е на стойност 315,5 млрд. долара, което е с внушителните 52% повече в сравнение с предходното проучване преди една година.

Kantar: Amazon детронира Google и Apple

Как се случи това, какво е състоянието на бизнеса на Amazon в момента и на какво се дължи този възход? Изданието Inc.com анализира.

Amazon е компанията с втората най-голяма пазарна капитализация в света, около 918 млрд. долара, като преди известно време тя премина за кратко психологическата граница от 1 трлн. долара. Но освен това, тя притежава нещо изключително ценно, според пазарните наблюдатели - най-скъпият бранд на компания в света. 

Със своите 315,5 млрд. долара оценка на бранда компанията изпреварва Apple, чиито бранд се оценява на 309,5 млрд. долара и Google, с нейните 309 млрд. долара. 

През последните 12 години, до момента, или Apple, Google беше на водещата позиция в класацията Топ 100 на най-ценните глобални брандове на BrandZ. 

Защо брандът на Amazon внезапно стана толкова много по-скъп? Според изследването причините са следните: 

  • Умни придобивания, които са довели до нови потоци от приходи.
  • Отлично предложение за обслужване на клиентите.
  • Способността на компанията да остане пред конкурентите си, предлагайки разнообразна екосистема от продукти и услуги.

Сред тези придобивания са например самоходни платформи за автомобили и камиони, плюс придобиването на PillPack на стойност 753 милиона долара и инвестицията от 575 милиона долара в базираната в Лондон услуга за доставка Deliveroo.

"Феноменалният растеж на Amazon с почти 108 млрд. долара през изминалата година показва, че марките сега са по-малко обвързани към отделните категории и региони", коментира Дорийн Уан, глобален ръководител на Кантър в BrandZ.

Microsoft, която в момента е с най-голяма пазарна капитализация в света, е на четвърто място в класацията за брандове, нейният е на стойност от 251,2 млрд. долара, според проучването. Ето и списъка с 10-те най-скъпи марки в света:

1.    Amazon, $315.505 млрд.
2.    Apple, $309.527 млрд.
3.    Google, $309 млрд.
4.    Microsoft, $251.244 млрд.
5.    Visa, $177.918 млрд.
6.    Facebook, $158.968 млрд.
7.    Alibaba, $131.246 млрд.
8.    Tencent, $130.862 млрд.
9.    McDonald's, $130.368 млрд.
10.  AT&T, $108.375 млрд.

Ето и още няколко участници в класацията:

15.    Marlboro, $71.958 млрд.
17.    Disney, $57.007 млрд.
21.    Nike, $47.360 млрд.
24.    Starbucks, $45.884 млрд.
32.    Walmart, $36.801 млрд.
34.    Netflix, $34.290 млрд.
58.    LinkedIn, $22.816 млрд.
76.    Ikea, $18.949 млрд.
100.  Adidas, $13.355 млрд.

още по темата
още от Маркетинг
15
Петък
Ноември