Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Бързите решения не впечатляват клиента

Снимка: Shutterstock

Да си представим следната ситуация: дадена компания не набира достатъчно клиенти. Намира се в трудна икономическа ситуация. Бизнесът трябва да се ускори. Как постъпва изпълнителният директор? Много често той действа инстинктивно. Първата му реакция е да разшири мрежата си от хора, които се занимават с набирането на нови клиенти, за да увеличи обхвата на бизнеса си. За жалост обаче той не се досеща за най-видимото решение: поправянето на грешките, които водят до продължителния застой. Вината за тази първосигнална реакция не е негова. Тя е естествено продължение от характера му и събитията, които са го превърнали в изпълнителен директор.

Ръководителите в бизнеса най-често са хора на бързите решения. Разглеждат фактите в ситуацията, незабавно формулират мнение и дават нареждане. Съществуват четири вида решения: спонтанни, хуманни, методични и взети с оглед на конкуренцията. Шефовете практикуват последните. Дори да не са ги прилагали по-рано, позицията им на човек, който управлява, с времето ги е научила да го правят.

Стилът на бързо и логично вземане на решения обаче е недостатък, когато става дума за справянето с клиенти. Защо? Причината е, че клиентите обикновено не пазаруват по този начин.

В пренаситените пазари като Европа и Съединените щати, където има богат набор от стоки и услуги, потребителите са задвижени по-малко от основните си нужди като ползи и допълнителни бонуси, и повече от психологическите си потребности като това да принадлежат на някаква група в обществото, да се стремят към дадени цели и да се борят за някаква своя идентичност. Те правят решения, базирани на същата мотивация, която в продължение на години изпълнителните директори опитват да извадят от характера си, за да мислят разумно, ясно и на базата на логиката.

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг
12
Вторник
Ноември