Новите герои на рекламния свят

Новите герои на рекламния свят

Новите герои на рекламния свят

През последните няколко години станахме свидетели на нарастване на влиянието на Instagram. Т.нар. инфлуенсъри се превърнаха в създатели на съдържание, които притежават достатъчно маркетингова сила, за да привлекат вниманието на големите брандове, желаещи да участват в наддаване за следващия си пост.

Според оценките на Mediakix в САЩ, влиянието в Instagram вече е индустрия на стойност 500 милиона долара, плаващи по траектория, която се очаква да достигне 10 милиарда долара до 2020 г. 

Някои инфлуенсъри днес смятат влиянието в социалната мрежа за толкова изгодно, че то се е превърнало в тяхна единствена кариера.

Има няколко души, които се радват на милиони последователи и са постоянно в светлините на прожекторите в този свят от снимки. Те са истински знаменитости. Но какво да кажем за всички други автори на съдържание в Instagram, които не са толкова супер влиятелни?

В тази социална мрежа днес има над 300 милиона месечно активни потребители. Ако трябва да направим сравнение, това е повече от в Twitter, Tumblr или Snapchat. Засенчва и над 70-те милиона души в Pinterest. По отношение на активни потребители, Instagram е нараснала с 64% от 2014 г. Това я прави една от най-бързо растящите социални мрежи наоколо. 

Привлекателността на "инста рамката" и богатството, което публикуването предлага, идват с лесно достъпна инфраструктура и ниска бариера за влизане. Всичко това роди и умножи микроинфлуенсърите - една категория, която включва хора с 50 000 до 200 000 последователи. 

Микроинфлуенсърите имат предимно много лоялни, високо ангажирани фенове, което ги прави привлекателна инвестиция за маркетолозите.

Според Business Insider влиятелните личности в Instagram в момента могат да събират между 500 и 30 000 долара за публикуването на 1 снимка. При среда на висока сатурация, обаче, рекламодателите могат да изберат микроинфлуенсърите. Но вторите трябва да преследват сделки, които рядко водят до много стабилен приход. 

В търсене на по-устойчиви приходи, микроинфлуенсърите се обръщат към финансирането от хората - в платформите за набиране на средства (crowdfunding). Например Patreon и Collide в Щатите. Целта е да намалят зависимостта си. Те могат да използват тези платформи, за да продават директно абонамент за съдържание, дигитални стоки и мърчандайз продукти, свързани с тях, на своите лоялни последователи и ангажираната си почитателска база. 

Подобно на предприемачите в други области, хора с различен професионален и житейски опит могат да се възползват от възможностите, създадени от Instagram, и да станат микроинфуенсъри.

Микроинфлуенсърите дори разполагат с лукса да сформират стратегията си, въз основа на незабавната обратна връзка от своите фенове. Лишени от тежестта на невъзстановените разходи в големите производства на съдържание и в големия бизнес, те са изключително гъвкави рекламни лица.

Проучване, проведено от HelloSociety в САЩ, открива, че нивата на ангажираност на публиката от микроинфлуенсърите са 60% по-високи от при лидерите с повече последователи. Също както големите бизнеси преди тях, те имат много лоялни последователи, които е по-вероятно да следят дългосрочно тяхната активност. И въпреки че мащабът може да е по-малък, възможностите за оптимизация са дори по-големи. Сега остава въпросът дали платформите за набиране на средства в интернет са следващата вълна в дигиталната търговия на микроинфлуенсърите? 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ