Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Новите герои на рекламния свят

238

Снимка: Shutterstock

През последните няколко години станахме свидетели на нарастване на влиянието на Instagram. Т.нар. инфлуенсъри се превърнаха в създатели на съдържание, които притежават достатъчно маркетингова сила, за да привлекат вниманието на големите брандове, желаещи да участват в наддаване за следващия си пост.

Според оценките на Mediakix в САЩ, влиянието в Instagram вече е индустрия на стойност 500 милиона долара, плаващи по траектория, която се очаква да достигне 10 милиарда долара до 2020 г. 

Някои инфлуенсъри днес смятат влиянието в социалната мрежа за толкова изгодно, че то се е превърнало в тяхна единствена кариера.

Има няколко души, които се радват на милиони последователи и са постоянно в светлините на прожекторите в този свят от снимки. Те са истински знаменитости. Но какво да кажем за всички други автори на съдържание в Instagram, които не са толкова супер влиятелни?

В тази социална мрежа днес има над 300 милиона месечно активни потребители. Ако трябва да направим сравнение, това е повече от в Twitter, Tumblr или Snapchat. Засенчва и над 70-те милиона души в Pinterest. По отношение на активни потребители, Instagram е нараснала с 64% от 2014 г. Това я прави една от най-бързо растящите социални мрежи наоколо. 

Привлекателността на "инста рамката" и богатството, което публикуването предлага, идват с лесно достъпна инфраструктура и ниска бариера за влизане. Всичко това роди и умножи микроинфлуенсърите - една категория, която включва хора с 50 000 до 200 000 последователи. 

Микроинфлуенсърите имат предимно много лоялни, високо ангажирани фенове, което ги прави привлекателна инвестиция за маркетолозите.

Според Business Insider влиятелните личности в Instagram в момента могат да събират между 500 и 30 000 долара за публикуването на 1 снимка. При среда на висока сатурация, обаче, рекламодателите могат да изберат микроинфлуенсърите. Но вторите трябва да преследват сделки, които рядко водят до много стабилен приход. 

В търсене на по-устойчиви приходи, микроинфлуенсърите се обръщат към финансирането от хората - в платформите за набиране на средства (crowdfunding). Например Patreon и Collide в Щатите. Целта е да намалят зависимостта си. Те могат да използват тези платформи, за да продават директно абонамент за съдържание, дигитални стоки и мърчандайз продукти, свързани с тях, на своите лоялни последователи и ангажираната си почитателска база. 

Подобно на предприемачите в други области, хора с различен професионален и житейски опит могат да се възползват от възможностите, създадени от Instagram, и да станат микроинфуенсъри.

Микроинфлуенсърите дори разполагат с лукса да сформират стратегията си, въз основа на незабавната обратна връзка от своите фенове. Лишени от тежестта на невъзстановените разходи в големите производства на съдържание и в големия бизнес, те са изключително гъвкави рекламни лица.

Проучване, проведено от HelloSociety в САЩ, открива, че нивата на ангажираност на публиката от микроинфлуенсърите са 60% по-високи от при лидерите с повече последователи. Също както големите бизнеси преди тях, те имат много лоялни последователи, които е по-вероятно да следят дългосрочно тяхната активност. И въпреки че мащабът може да е по-малък, възможностите за оптимизация са дори по-големи. Сега остава въпросът дали платформите за набиране на средства в интернет са следващата вълна в дигиталната търговия на микроинфлуенсърите? 

още по темата
още от Маркетинг
18
Петък
Октомври