Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Искам и аз в Instagram!

556

Снимка: Shutterstock

Социалната мрежа Instagram премина 1 млрд. потребители и се превърна във важна част от маркетинга. И докато някои компании се представят добре и я използват ефективно, други се оглеждат, за да разберат какво при тях не работи. 

За да използвате Instagram добре и да получите възвръщаемост на инвестицията от време и средства, проверете дали не допускате някоя от следните често срещани грешки. 

Бизнесът ви подходящ ли е да се показва в Instagram? 

Първо, не всеки бизнес всъщност е подходящ. Като се има предвид, че Instagram е свързана най-вече с начин на живот и неща, които можем да покажем в красиви снимки, мрежата работи чудесно за компаниите, които предлагат мода, красота, продукти и пътувания. Но, ако сте най-вече b2b компания, Instagram може да не е мястото, където да провокирате продажби.

Въпреки това, много фирми от b2b сектора смятат, че "трябва да правят нещо в Instagram", просто за да са там. Не се страхувайте да осъзнаете, че Instagram не е подходяща за вашия бизнес. Няма да има никаква вреда и ще е полезно да сте там от брандинг гледна точка или за създаване на ангажираност сред клиентите, но не се обезсърчавайте, ако не виждате резултати.

Но ако бизнесът ви определено е подходящ да се показва в тази социална мрежа и вие не виждате резултати, тогава може би допускате някоя от следващите грешки:

Вашите публикации не са shoppable.

Едно от най-големите разочарования за бизнеса, който се опитва да продава в Instagram, е фактът, че тази социална мрежа не позволява да публикуваме линкове към сайтове за продажбата на продукти, които могат да бъдат кликвани. Въпреки това, наскоро се появиха някои нови инструменти, като маркиране на продукти, които улесняват продажбата на търговците на дребно и купуването от потребителите. Например Shopify.com стана първата платформа за електронна търговия, която позволява на търговците на дребно да препращат своите клиенти директно от снимка в Instagram към страницата на продукта на техния уебсайт.

Имате твърде много стъпки към разговора с клиентите. 

Вашите публикации може да са безупречно маркирани като рекламни за някой продукт, но колко лесно е за клиентите ви да проверяват колко струва той и други подробности? Едно от основните правила за продажба онлайн е, че всяка следваща стъпка, клик или форма, които клиентът трябва да попълни, са препятствие, заради което той да се откаже. Фактът, че Amazon има поръчка с едно кликване, е изиграл голяма роля за нейния успех.

Не забравйте, че Instagram е предимно пригодена за мобилни телефони, където хората имат по-малко търпение и по-малки екрани.  

още по темата
още от Маркетинг
20
Събота
Април