Искам и аз в Instagram!

Искам и аз в Instagram!

Искам и аз в Instagram!

Социалната мрежа Instagram премина 1 млрд. потребители и се превърна във важна част от маркетинга. И докато някои компании се представят добре и я използват ефективно, други се оглеждат, за да разберат какво при тях не работи. 

За да използвате Instagram добре и да получите възвръщаемост на инвестицията от време и средства, проверете дали не допускате някоя от следните често срещани грешки. 

Бизнесът ви подходящ ли е да се показва в Instagram? 

Първо, не всеки бизнес всъщност е подходящ. Като се има предвид, че Instagram е свързана най-вече с начин на живот и неща, които можем да покажем в красиви снимки, мрежата работи чудесно за компаниите, които предлагат мода, красота, продукти и пътувания. Но, ако сте най-вече b2b компания, Instagram може да не е мястото, където да провокирате продажби.

Въпреки това, много фирми от b2b сектора смятат, че "трябва да правят нещо в Instagram", просто за да са там. Не се страхувайте да осъзнаете, че Instagram не е подходяща за вашия бизнес. Няма да има никаква вреда и ще е полезно да сте там от брандинг гледна точка или за създаване на ангажираност сред клиентите, но не се обезсърчавайте, ако не виждате резултати.

Но ако бизнесът ви определено е подходящ да се показва в тази социална мрежа и вие не виждате резултати, тогава може би допускате някоя от следващите грешки:

Вашите публикации не са shoppable.

Едно от най-големите разочарования за бизнеса, който се опитва да продава в Instagram, е фактът, че тази социална мрежа не позволява да публикуваме линкове към сайтове за продажбата на продукти, които могат да бъдат кликвани. Въпреки това, наскоро се появиха някои нови инструменти, като маркиране на продукти, които улесняват продажбата на търговците на дребно и купуването от потребителите. Например Shopify.com стана първата платформа за електронна търговия, която позволява на търговците на дребно да препращат своите клиенти директно от снимка в Instagram към страницата на продукта на техния уебсайт.

Имате твърде много стъпки към разговора с клиентите. 

Вашите публикации може да са безупречно маркирани като рекламни за някой продукт, но колко лесно е за клиентите ви да проверяват колко струва той и други подробности? Едно от основните правила за продажба онлайн е, че всяка следваща стъпка, клик или форма, които клиентът трябва да попълни, са препятствие, заради което той да се откаже. Фактът, че Amazon има поръчка с едно кликване, е изиграл голяма роля за нейния успех.

Не забравйте, че Instagram е предимно пригодена за мобилни телефони, където хората имат по-малко търпение и по-малки екрани.  

Купили сте фалшиви последователи

Може да бъде обезсърчаващо, когато бизнесът започне с 50 последователи - как ли ще стигне до 1000 или 10 000? Ето защо много фирми попадат в капана на купуването на фалшиви последователи, които да показват бройка. Но това е може би една от най-големите грешки, които един бизнес може да направи.

Всеки чест потребител на Instagram може да забележи за секунди дали един профил има фалшиви последователи и харесвания. Купените харесвания имат лош ефект и показват, че бизнесът не търси истински хора, с които да взаимодейства, а само фалшива популярност и показност. 

Освен това социалната мрежа следи и санкционира, ако някой профил си е купил последователи. Тя може да наложи санкция shadowban - да крие вашите хаштагове от публиката и само последователите ви да могат да виждат публикациите ви, но не и външни хора. Следователно така няма да има нарастване. 

Никога не купувайте фалшиви количествени показатели като последователи и харесвания - това е единодушният съвет на експертите. За да изградите общност около своя профил, ще ви бъдат необходими време и търпение. Но ако се сдобиете с ангажирани, активни, подходящи последователи, това ще има отражение върху бизнес резултатите ви. Затова създайте бранд естетика и изградете с упорство красив, последователен фийд. 

Говорите само за продуктите си. 

Instagram e платформа, в която хората търсят вдъхновение, съвети за стил на живот и смешни, разтоварващи снимки. Не свързайте страницата си само с продажбата на ваши продукти. Включвайте и снимки, които допълват гласа на бранда ви. Въображението ще ви помогне да направите всяка своя публикация съобщение, което продава. 

Например, Apple продава телефони и компютри, но нейният Instagram канал е посветен главно на показването на снимки, в които клиентите използват нейните телефони. Същото важи и за профилите на известни личности и поп звезди. В крайна сметка, те искат да продават своите песни и концертни билети, но техният Instagram е почти винаги пълен с бляскав живот и приключения. Понякога могат да споменат, че започват ново турне или песен.

Не използвате Instagram Stories достатъчно. Там може да публикувате и линкове.

Източник: Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ