Общите черти на добрите маркетинг директори

Общите черти на добрите маркетинг директори

Общите черти на добрите маркетинг директори

Не всички маркетинг директори заслужават поста си – някои са били назначени отдавна и не се образоват достатъчно, не обновяват знанията си. Други не са били правилният избор на HR отдела в голята компания. Трети са дошли с препоръки.

Такива ситуации има навсякъде по света, посочва американското списание Inc. Авторите коментират кои според тях са отличителните черти на успешните съвеременни маркетинг директори. Според тях тези кадри се отличават със следните общи характеристики:

Погледът им е в бъдещето. В същото време познават миналото на компанията. Знаят, че полето, в което работят, в последните 10 години се разви по-бързо от всякога. Маркетингът се промени заради технологиите. Нови актьори навлязоха. Публичността се сдоби с обогателно разбиране за нея. Знаят къде стои маркетингът днес, по какъв начин компанията го доминира и къде иска да бъде тя всеки ден в следващите 12 месеца.

Избират рекламата, която се вписва естествено в съдържанието на сайтовете. Обичат native advertising. Наясно са, че потребителите не искат да им се продава директно. Ценят рекламата, която изглежда като останалото онлайн съдържание, забавлява и е информативна.

Общителни са. Комуникират с различни хора. Не дискриминират. Интересуват се от социаните групи със свъсем разнообразен опит, статус, доходи, образование, навици за харчене на пари и афинитет към изкуството. Не всички маркетолози са родени комуникатори. Добрата новина е, че умението да се социализираш се учи.

Ценни посредници са между отделите. Балансират между търговците, мениджмънта, екипите за обслужване на клиенти и стажантите в компанията.
Напред са в света на дигиталното. Знаят как работят „търговските фунии“ във виртуалния пейзаж.

Не са вкоренени в отминали практики. Лесно се освобождават от трайно утвърдени работни похвати. Хората сме същества на навика, но ако приемем това за свое мото в маркетинга, би означавало професионално самоубийство. Маркетинговият фон се променя, клиентите еволюират. Всичко това е движение, още движение на забързани обороти. Само защото една тактика е работила миналата година или миналия месец, не означава, че тя ще сработи днес.

Фокусирани са върху големите обеми от данни. Мениджмънтът и анализите на big data диктуват следващия им ход.

Имат лидерски качества. Стараят се да имат такива. 

Експерти са в бранша. Работят за създаването на лична марка – начин да се установиш като име, чието мнение и коментар се уважават.

Имат достатъчно опит. Може да се каже, че има успешни маркетолози и на 20, и на 70-годишна възраст. Въпреки това, твърде малкото опит поставя прегради пред успеха на кампаниите, а прекалено многото е определящ. Няма универсална формула за количеството опит в професията, но някъде по средата вероятно е най-добрият вариант.

Могат да създават иновации и да мислят извън рамките. Рискуват. Мислят в дългосрочна перспектива.

Отдадени са на компанията. Лоялността на служителя става все по-голям лукс за бизнеса. Добрият маркетолог е верен на фирмения бранд и прави всичко възможно да издига колегите си и да им помага да растат и да се учат в професията. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ