Освободете най-проблемния си клиент

 Освободете най-проблемния си клиент

Във всеки малък бизнес го има: Проблемното дете. Човекът, който крещи. Г-н или г-жа Претенция.

Може би този клиент никога не отговаря на вашите обаждания. Или, от друга страна, има нужда от съобщения от вас всеки час. Причините може да са различни, но в основата стои едно и също – този човек е най-лошият клиент на малкия бизнес. С него е много по-трудно да се занимавате отколкото  с останалите в списъка на основната база. Инвестицията в него се отплаща много по-малко или много по-бавно, или и двете едновременно.

Вероятно най-доброто, което можете да сторите за себе си, е да спрете да се занимавате с него. Това коментира в популярен материал, публикуван в сайта на американското сп. Entrepreneur, Каръл Тайс.

Защо да правите подобно нещо, особено в икономика с лош климат?

Авторката смята, че трудните клиенти могат да изтощят времето и енергията на бизнеса. Мъчно е и дори дразнещо постоянно да се занимаваме с тях. Работното ви място така става по-малко желано, по-трудно се задържат добрите служители. Може да изгубите част от движещата сила за откриването на нов бизнес или за разрастване, докато тичате наоколо, за да угодите на невъзможните изисквания на този клиент. Освен това негативизмът, който той внедрява в екипа ви, може да попречи да бъдат открити други клиенти с по-качествени показатели. Каръл Тайс дори предлага няколко начина на поведение, с които проблемният клиент може да бъде убеден елегантно да си тръгне.

Как да подходите към този случай? Задръжте вредите за своя сметка, съветват специалистите. Ако сте излезли навън, за да търсите нови клиенти, които да го заместят, ограничете времето, което прекарвате с него.

И още: Припомняйте му правата му. Ако взаимните договорени отношения, писмени или в устна форма, постановяват някакъв срок, който изтича, информирайте го. Така мърморкото ще бъде наясно, че му остават, например, 30 дни до края на избраните отношения с вас. След това може да се откаже, с което вероятно и вие ще сте съгласни с този конкретен случай.

Дайте му препоръки за възможностите на пазара, които вие не предлагате, и за това къде другаде може да потърси решение на изискванията си. Подходете докрай с търпение и се разделете с добро чувство. Времената се непредсказуеми. Възможно е човекът да пожелае да се върне при вас след време, но с различно поведение.

Дръжте се професионално докато все още общувате по работа, дори и да сте наясно, че това е най-трудният клиент на фирмата. Някои песимисти сред търговците са на мнение, че този вид потребители не се променят. Затова не се препоръчва да ги молите да променят клиентските си навици, колкото и да са ви неприятни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Китайски гиганти даряват милиони след най-смъртоносния пожар в Хонконг от 1948 г. насам
The Wall Street Journal: Германия има 1200 страници таен план за война с Русия
Бойко Борисов: Бюджет 2026 ще бъде оттеглен и преработен
На фона на скандали и протести: Бюджетите на ДОО и Здравната каса минаха през комисия в НС
Премиерът за оттегления бюджет: Имаме достатъчно време през декември
Франция официално въвежда доброволна военна служба от следващото лято
Стрелба близо до Белия дом, двама военнослужещи от Националната гвардия са в критично състояние
Deepfake измамите: Най-скъпата заблуда в дигиталната ера