Професионализмът си проличава при оплаквания от клиенти

Професионализмът си проличава при оплаквания от клиенти

Професионализмът си проличава при оплаквания от клиенти

Спомняте ли си времената, когато клиентът беше цар? Когато фирмите живееха с едно просто кредо: "Клиентът винаги е прав"? Тези дни в обслужването отминаха! Причината е, че все повече, на работните места са по-малко квалифицирани лица, които попълват щата по необходимост.

Не ми ли вярвате? Вижте какво се случи тази седмица. Жена ми пазарува в местния магазин, където имаме отстъпка. Тя купува няколко неща, но когато стига до колата осъзнава, че касиерът не й е намалил от цената 25%, както би трябвало. Върху продуктите си стояли жълтите стикери с отстъпката, които по правило се отстраняват на касата, при маркирането на всяка от стоките с тях. Така се регистрира и получаването на самата отстпъка. Стикерите обаче си стояли върху продуктите. Жена ми се връща до магазина, търпеливо чака на опашката отново и когато идва нейният ред, учтиво обяснява какво се е случило и просто иска да бъде използвана нейната карта за отстъпка. За изненада на жена ми, касиерът я поглежда и казва следното:

„Как да знам, че не сте залепили стикерите отново?“

Без да й липсва такт, жена ми просто се усмихва и казва: "Прав сте, ще върна всичко. Благодаря ви". Всичко това е видяно и от други клиенти на магазина, разказва Матю Сойърс в Inc.com.

Как се справяте с оплакванията от клиентите е основно условие за дълголетието на вашия бизнес. Така че, не правете грешки. Научете служителите си как да се справят с оплакванията като професионалисти:

Слушайте и разбирайте

Първо, винаги се вслушвайте в клиента. Освободете се от изкушението да реагирате по най-бързия възможен начин. Отделете време, за да слушате и да разберете от какво е недоволен клиентът.

Бъдете съпричастни

След като сте изслушали, бъдете съпричастни с позицията на клиентите, за да създадете връзка между вас.

Предложете решение

Предложете решение на проблема си. В тази връзка, винаги се фокусирайте върху това, което можете да направите, за разлика от това, което не можете. Винаги има решение.

Изпълнете решението

Предлагането на решение и разрешаването на проблема са две различне неща. Не го забравяйте.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ