Един, единствен и най-важен измерител на успеха

Един, единствен и най-важен измерител на успеха

Един, единствен и най-важен измерител на успеха

От повече от десетилетие маркетолозите, хората в медиите и всички помежду им опитват да открият смисъла на множеството матрици за измерване на сайтовете, като прегледи на страници, посещения, уникални посещения. Междувременно, много компании напълно игнорират тези данни, като се фокусират само върху броя на продажбите или връзките към сайтове за продажби, които сайтът им е направил. В крайна сметка, според тях, това е причината за съществуването на всеки сайт като маркетингов канал – да събира потенциални клиенти и да прави продажби.

Съоснователят на американската компания за медийно наблюдение Nielsen Norman Group Джейкъб Нилсън коментира, че нито маркетолозите, нито собствениците на бизнеса са напълно прави. Той смята, че ако трябва да се посочи един единствен, най-важен измерител за успеха на даден уебсайт, това трябва да бъдат коментарите, които той провокира.

В това се включва процентът на посетителите на сайта, които са отговорили на призиви за действие в него като молби да кликват върху статия, насрочване на срещи или купуване на продукт. Този показател, според Нилсън е по-важен от това дали хората са влезли в сайта 1000 или 1 млн. души месечно. Как може да се изчисли?

За да разберете степента, в която провокирате разговори чрез сайта си, разделете броя на хората, които предприемат действие след като са установили контакт с него, на общия брой на посетителите си. Толкова е лесно.

Трикът тук е да увеличите процента на коментиращите. Нилсън посочва няколко класически начина, които взети заедно създават разговори. Подобрете тези числа и след това се покажете пред рекламодателите с по-успешен сайт и бизнес.

Друго важно: Къде излизате в резултатите от Google търсенето? Ако сайтът ви не се появява сред първите страници, свързани с индустрията ви, може да се каже, че не съществувате онлайн. Така е, защото само 2% от всички онлайн потребители правят усилието да преглеждат втората страница с резултати от търсенето в Google. Оптимизацията на интернет търсенето (SEO), ежедневното обновяване на сайта и интуитивният дизайн ще ви помогнат да се изкачите към предните места.

Важна е също потребителската лоялност. Има начин да се измерват повтарящите се посетители на сайта ви, определяни от Google Analytics само като посещения, не като уникални такива. Колкото по-малко уникални посещения имате като процент в цялата ви публика, толкова по-лоялна е аудиторията ви. Защо да ви е грижа за това? Защото винаги е по-лесно да продавате на лоялен клиент отново, отколкото да продавате на някой, който не познавате.

Има и още: Отбив в посещенията и продължителност на престоя в сайта. Тези два показателя също са от значение, въпреки че помежду си не са свързани. Първият показва броят на потребителите, които са излезли от сайта ви веднага след като са видели една страница в него. (Предполага се, че те не са харесали сайта ви.) Продължителността на посещенията пък се състои в броя на страниците, сканирани при посещение или продължителността на прекараното време в сайта. Ако първият показател е нисък, а вторият висок, значи потребителите намират сайта ви за полезен и ценен.

Нилсън подчерта, че дори да използвате техническите трикове за повишаване на успеха на сайта ви, продуктът или услугата, която предлагате всъщност са най-важни, защото ако имате нещо, което всички искат, разговорът, който ще създадете за него, ще бъде голям. Дори сайтът ви да не е хубав.

Източник: сп. Entrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ