Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Един, единствен и най-важен измерител на успеха

Снимка: Shutterstock

От повече от десетилетие маркетолозите, хората в медиите и всички помежду им опитват да открият смисъла на множеството матрици за измерване на сайтовете, като прегледи на страници, посещения, уникални посещения. Междувременно, много компании напълно игнорират тези данни, като се фокусират само върху броя на продажбите или връзките към сайтове за продажби, които сайтът им е направил. В крайна сметка, според тях, това е причината за съществуването на всеки сайт като маркетингов канал – да събира потенциални клиенти и да прави продажби.

Съоснователят на американската компания за медийно наблюдение Nielsen Norman Group Джейкъб Нилсън коментира, че нито маркетолозите, нито собствениците на бизнеса са напълно прави. Той смята, че ако трябва да се посочи един единствен, най-важен измерител за успеха на даден уебсайт, това трябва да бъдат коментарите, които той провокира.

В това се включва процентът на посетителите на сайта, които са отговорили на призиви за действие в него като молби да кликват върху статия, насрочване на срещи или купуване на продукт. Този показател, според Нилсън е по-важен от това дали хората са влезли в сайта 1000 или 1 млн. души месечно. Как може да се изчисли?

За да разберете степента, в която провокирате разговори чрез сайта си, разделете броя на хората, които предприемат действие след като са установили контакт с него, на общия брой на посетителите си. Толкова е лесно.

Трикът тук е да увеличите процента на коментиращите. Нилсън посочва няколко класически начина, които взети заедно създават разговори. Подобрете тези числа и след това се покажете пред рекламодателите с по-успешен сайт и бизнес.

Друго важно: Къде излизате в резултатите от Google търсенето? Ако сайтът ви не се появява сред първите страници, свързани с индустрията ви, може да се каже, че не съществувате онлайн. Така е, защото само 2% от всички онлайн потребители правят усилието да преглеждат втората страница с резултати от търсенето в Google. Оптимизацията на интернет търсенето (SEO), ежедневното обновяване на сайта и интуитивният дизайн ще ви помогнат да се изкачите към предните места.

още по темата
още от Маркетинг
12
Вторник
Ноември