Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Новите клиенти струват много повече. Инвестирайте с финес

459

Снимка: Shutterstock

Когато очертавате бизнес стратегията си, е важно да планирате как да спечелите нови клиенти на по-ниска цена. Защо? Защото трябва да добавите нови хора към съществуващата си клиентска база, ако искате вашият бизнес да расте, и трябва да го направите в рамките на определен бюджет. Най-трудната част е да се разбере как да не се наруши този бюджет. 

Бюджетирането на разходите за придобиване на клиенти (customer acquisition costs/ CAC) трябва да бъде част от всеки бизнес модел. Според Harvard Business Review, придобиването на нови клиенти струва от 5 до 25 пъти повече, отколкото запазването на настоящи клиенти. Това са много пари, които биха могли да се изразходват другаде в маркетинговата "фуния". 

Ако търсите начини за намаляване на разходите за привличане на клиенти, ето три насочващи съвета.

1. Определете таргета си

Ако нямате представа за кого се грижи вашият бизнес, губите време и пари. Да знаете за кого се грижите и какво искат тези хора от вас е първата стъпка към намаляване на CAC. Чрез филтриране на всички онези лица, които не харесват бизнеса ви, можете да се съсредоточите върху това кой иска продуктите ви и би желал да купува в бъдеще от вас.

Най-лесният начин да направите това е като определите своите Buyer personas - профилите на купувачите, към които ще насочите рекламата си. Byuer personas са вашите идеални клиенти - той или тя. Това е измислен прототип на типа клиенти, на които продавате и ще ви дава представа какво трябва да направите, за да ги задържите и накарате да се върнат.

За да създадете един от тези профили - а вие определено може да имате и повече от един - трябва да определите фините детайли около вашите купувачи. Ако вече имате лоялни съществуващи клиенти, започнете с тях. Направете изследвания върху: техния произход, интереси, възрастова група, длъжност и т.н. Освен това трябва да се уверите, че използвате правилните социални медийни платформи, произвеждайки правилния вид съдържание и решавайки проблемите на клиентите. 

Това са всички подробности, които ще ви покажат как да оформите бизнеса си, за да съответства на това, което търсите и да знаете какво да очаквате. Когато знаете какво да очаквате, намалявате разходите за придобиване на нови клиенти.

2. Използвайте ретаргетиране

Ретаргетирането работи като следи посетителите, които идват в уебсайта ви, но не правят никакви покупки. След това пред тях се показват реклами на вашите продукти, когато преглеждат други уебсайтове. Това евентуално кара посетителите да искат да се върнат, след като са видели бранда и продуктите ви многократно, а може би и продуктите да останат някъде в съзнанието им. Когато рекламите ви продължат да се появяват, те ги мотивират да посетят отново сайта ви и да направят покупката.

Този метод допринася за още плащаши клиенти и увеличава разговорите. За да извлечете максимална полза от стратегията си за ретаргетиране, сегментирайте посетителите си в списъци въз основа на видовете продукти, които те са видели. 

При всички случаи искате да направите пазаруването възможно най-лесно за хората. Осигурете ясен призив за действие към рекламата си, така че те да бъдат по-примамливи да посетят сайта ви. В същото време не искате рекламата ви да се появява толкова често, че хората да си мислят, че ги преследвате зловещо в киберпространството.

Продължава на следващата страница

още по темата
още от Маркетинг
19
Понеделник
Август