Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Добавете музика, развийте бранда

Снимка: Shutterstock

Защо винаги ходиш в един и същи бар? - ме попита мой приятел. Манхатън е пълен с толкова много възможности, каза той. - Обичам музиката, която свирят там, отговорих. И си спомних за първия път, когато прекрачих прага - саундтракът, който се чуваше, ме накара да прекрача прага на вратата. 

Музиката може да бъде мощен инструмент за привличане на клиенти към бизнеса, за ангажирането им в разговор и окуражаването им да взаимодействат с маркетинг усилията на компанията. Без значение дали става дума за голям магазин за техника в някой търговски център или дигитален бранд в е-средата, има голям набор от възможности да се включи музика в маркетинговия микс. 

Ето как може да започнете да използвате музиката в собствените си промоционални инициативи, за да можете по-добре да се свързвате с публиката си. 

1. Изградете посланието си и открийте музиката, която резонира на вашата целева публика. 

Първо, важно е да установите посланието, което искате да предадете на аудиторията. След това погледнете към клиентите си и помислете каква музика ще резонира на тях. Един от начините да направите това е да разгледате музикалните предпочитания на възможната си аудитория. Ако вашите клиенти биха харесали по-лиричните парчета, малко вероятно е алтернативният рок да се сблъска с тях. Като част от процеса на откриване, ще трябва да поровите по-дълбоко в музикалните жанрове, към които клиентите ви биха имали афинитет. 

Освен това е от решаващо значение да се установи връзка между музиката и съобщението, което искате да предадете. Компанията Man Made Music в САЩ например помага за създаването на музика за някои от най-големите световни брандове, от AT&T. до онези, които се показват по време на големия футболен финал Супербоул. Според вицепрезидента ѝ, Ейми Крауфорд, първата стъпка е да решите как искате да се почувства вашата аудитория.

"Каква роля трябва да играе музиката в извикването на тази емоция? Понякога отговорът може да бъде музикално решение, в което музиката задвижва историята. В други случаи това може да означава музиката да бъде фон или да има подкрепяща роля, или може би решението не е в музиката като цяло. Тези въпроси са уместни, независимо дали говорим за създаване на оригинална музика за маркетингова кампания или за търсене на съществуваща песен за лицензиране", коментира Крауфорд. 

2. Отговорете на подсъзнанието и провокирайте емоция. 

Хората обработват звука много по-бързо от други видове. Хората реагират по-бавно на нещо, което виждат със зрението си, отколкото на звуците, които чуват. Изследване, публикувано в Журнала за експериментална психология в САЩ посочи, че музиката може да промени начина, по който мислим. Затова зависи от маркетинговите фирми и музикалните композитори да открият начини да влияят върху мисловния процес на целевата си публика. 

Какво означава това за един бранд мениджър? Кауфорд отбелязва, че музиката е силен инструмент за свързване с хората и тя задвижва вероятността да искаме да взаимодействаме с даден бранд или изживяване отново в бъдеще. Много марки използват музиката в своите кампании и търсят партньорства с известни изпълнители, за да се свързват с клиентите си. "Моята надежда е, че докато продължаваме да израстваме по-усъвършенствани в начина, по който използваме музиката и звука като цяло, качеството на съдържанието само ще се покачва", казва още Крауфорд. 

3. Огледайте се какви са тенденциите и спечелете от тях. 

Две скорошни тенденции подсказват смисъла на връзката между музиката и бранд промоцията. Едната е, че аудиото се завърна. Екраните не доминират вече като начин да взаимодействаме с устройствата. Гласовите асистенти и умните колони имат нарастваща популярност. Това ще увеличи търсенето на рекламиране, което разчита на звуци и музика. 

Второто е, че брандовете все повече използват музика, за да развиват потребителското изживяване. Днес съществува много по-голямо работно сътрудничество между отделите за бранд промоции и маркетинг в големите компании и музикалните продуценти и артисти, отколкото в миналото. "По наше мнение марките стават далеч по-интерактивни и потопяващи в изживявания. Важно е да обмислим как една звукова идентичност може да се развие в мащаб сред всичко, което прави един бранд", продължава Крауфорд. 

Ако можете да установите връзка между популярна песен или навлизащ изпълнител с вашата марка, резултатите може да бъдат поразителни. Можете да генерирате по-голямо разпознаване на марката и твърдо да се закрепите в съзнанието на вашите целеви клиенти.

"Ако не помислите за тези неща сега, има шанс да се окажете зад конкуренцията през следващите 12 месеца" - предупреждава Крофорд.

Музиката има силата да ни движи и да влияе на нашите настроения. Можете да използвате това, за да предадете съобщения на аудиторията си и да предизвикате емоция, която помага на хората да се свържат с бранда ви. Това може да е от полза, за да стимулирате бранда си и да му позволите да изпъкне при пренаселения и конкурентен пазар. Но ключът към успеха е залегнал в това да изградите правилната емоционална връзка между аудиторията си и музиката, която използвате.  

Коментар на Ариана О'Дел в Inc.com

още по темата
още от Маркетинг