Развийте маркетинга с краудсорсинг

Развийте маркетинга с краудсорсинг

Развийте маркетинга с краудсорсинг

Нямате достатъчно време или пари, за да създадете маркетинга, който желаете? Можете да се обърнете за помощ към клиентите ви, към консултантите, професионалистите на свободна практика, експертите, към журналисти и блогъри. Този модел на взаимодействие се нарича краудсорсинг и е прекрасен начин да се стимулира маркетинга на малкия бизнес.

Като се уповавате на множеството (по-точно на огромното онлайн общество), можете да дадете отскок на усилията си в социалните медии и в насока на маркетинг съдържанието, да разширите обхвата си и да стимулирате развитието на реклама на бизнеса ви, която се пренася от уста на уста.

Краудсорсинг инициативите за маркетинга могат да бъдат групирани в 3 директни категории, описани по-долу. Това са лесни начини групата от хора в интернет да бъде въвлеченаа в изпращането на съобщения, свързани с фирмата, и в стимулирането на марката и на бизнеса да расте по-бързо.

1. Краудсорсинг за маркетинг, базиран на съдържанието

Един от най-лесните и ефективни начини да се впрегне в действие онлайн обществото е чрез маркетинг, основан на съдържанието. Марки като Huffington Post и American Express OPEN Forum израснаха основно благодарение на краудсорсинга. И двете се насочиха към потенциала от експерти от индустрията и ги поканиха да пишат свободно съдържание за уеб-сайтовете им. В замяна авторите получиха свободни линкове към техни собствени сайтове и възможности да се покажат пред по-голяма публика, до която иначе не биха могли да стигнат.

Можете да направите същото, като поканите клиенти, автори, бизнес партньори и всеки друг, който може да извлече полза от свободната, свързана промоция или просто би се зарадвал да публикува мнението си онлайн или да пише съдържание за вашия бизнес блог. Ще се изненадате колко много онлайн медии и големи фирми използват краудсорсинга за публикуване на съдържание. Имайте предвид, че съдържанието може да има много форми, включително прегледи, коментари, снимки, видео и други.

2. Краудсорсинг за маркетинг в социалните медии

Поканете потребителите да слагат снимки във вашето табло в Pinterest. Или споделяйте снимки и видео в страницата си във Facebook. Например, окуражете хората да споделят собствени снимки с вашите продукти. Ако предпочитате Twitter, можете да създадете публичен Twitter профил, използвайки инструменти като GroupTweet, който позволява на 100 000 души да изпращат съобщения на един акаунт. И да канят хора да публикуват съобщения, свързани с бизнеса, с продукти, с индустрията и други в този акаунт.

Освен това процесът на споделяне на съдържание може да се доразвие в състезание (за най-добра публикувана снимка, за най-добро видео, за най-много изпратени снимки). Големите марки правят това много успешно през цялото време. Например Heineken използва генерираното от феновете съдържание като част от кампания, свързана със спонсорството й в Олимпийските игри в Лондон за Facebook промоция. Лесно е и не е трудно да си го позволи малкия бизнес.

Продължава на следващата страница.

3. Краудсорсинг за дизайн

Имате нужда от ново лого или друг тип маркетинг дизайн? Можете да използвате сайтове като Crowdspring или 99 designs. Там можете да получите различни видове дизайн, изпратен от група от хора или от отделни потребители. Извор е на безспирна креативност и постоянно предлагат експертна и непрофесионална оценка.

В случай, че имате нужда от снимка, която да използвате в блога или уеб-сайта си или пък свободно достъпни маркетинг материали, които можете да използвате законно, вариант е Koi.io. Публикувайте молбата си в този сайт (по-рано известен като FotoKoi) и позволете на „тълпата” от фотографи там да ви помогне. Освен това можете да помолите за помощ и когато имате нужда от слоган за фирмата - използвайте Slogan Slingers. Услугата на сайта обаче се заплаща – между 50 и 500 долара.

Вярвате или не, краудсорсингът за лого или други маркетинг проекти по дизайна е често използвана практика. В САЩ изброените по-горе сайтове са използвани от най-различни организации – от малка пицария в Пенсилвания до американското вътрешно министерство.

Винаги окуражавайте публиката си да се обвързва с вас и да се включва в разговора ви. Без да молите хората директно да промотират бизнеса ви.

По материал от сп. Entrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ